Waardering over Herpen, B.P.J.M. van, Ziekenhuis Flevoziekenhuis Almere - Almere op 5 november 2014

3.8
  • Kaakchirurgie
  • Mondziekten en kaakchirurgie

De assistente liep maar te babbelen met een collega, bracht onvoorzichtig een heleboel verdovingsprikken aan en liet me vervolgens een halfuur stilzwijgend wachten tot de specialist eraan kwam. Afspraak liep overigens ook heel erg lang uit. De specialist zelf is tevens ook zeer onvoorzichtig tijdens de behandeling, want die liep me namelijk uit mijn stoel te trekken in plaats van te vragen mijn mond wijder open te doen. Gelukkig duurde het zo'n 7 minuten voor de behandeling tot een einde kwam. Verder geen informatie gehad, alleen een 'tot ziens'. Deze kaakchirurg en zijn 'lieftallige assistente' ga ik in de toekomst liever uit de weg.

Reactie van/namens Herpen, B.P.J.M. van

Iedere klacht is serieus.
Ik vind het uitermate naar, vervelend en ongewenst voor u dat het zo heeft moeten lopen bij uw behandeling in onze kliniek.
Hiervoor onze oprechte excuses.
Daar het een anonieme klacht betreft kan ik er slechts in het algemeen op reageren.
Ik ga er van uit dat
de behandeling op 5 november heeft plaats gehad.
Over het algemeen proberen we te plannen zodat er voor de patiënt zo weinig mogelijk wachttijd is.
Dit gaat soms verkeerd wanneer er behandelingen tussendoor komen, die soms uit kunnen lopen.
Indien dit het geval geweest is, zou een uitleg en verontschuldiging op dat moment op zijn plaats geweest zijn.
Aan het einde van de middag plannen wij de spoed de patiënten. Dit zijn de patiënten die op verzoek van de tandarts nog dezelfde dag gezien en/of
behandeld moeten worden; voor ons ongeplande patiënten die we allemaal tegelijk aan het eind van de middag laten komen.
Dit betekent soms, als er veel van deze patiënten zijn, dat diegene die het laatst aan de beurt is lang moet wachten.
Wij proberen dit altijd zo goed mogelijk uit te leggen.
Een kaakchirurgisch ingrijpen kan zeer stressvol zijn.
Hierbij zijn langdurig wachten, het gevoel van een ongeïnteresseerde benadering van de patiënt , een summiere communicatie en een te ruw ervaren
behandeling niet bevorderlijk .
Wij zullen dit intern bespreken om dit in de toekomst zoveel mogelijk te vermijden.
Ik dank u voor de moeite die u genomen heeft om te reageren zodat wij hopelijk in de toekomst nog alerter zijn.
Namens het hele team,
Ben van Herpen

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Herpen, B.P.J.M. van? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.