Waardering over Zijderveld, S.A., Ziekenhuis St Antonius Nieuwegein - Nieuwegein op 27 juni 2017

6.3
  • Verstandskiezen trekken
  • Mondziekten en kaakchirurgie

Ik moest een afspraak maken voor het trekken van kiezen. Het maken van de afspraak ging soepel via de receptie. Tijdens de afspraak hoorde ik opeens dat ik niet twee maar vier kiezen moest laten trekken. Dit hoefde volgens mijn tandarts niet. Ik heb de chirurg maar op zijn woord geloofd. Ondanks dat ik aangaf het heel spannend te vinden, deed de chirurg er weinig aan om me gerust te stellen. Vervolgens deed de verdoving het niet goed genoeg. Na de behandeling heb ik nog 4 maanden met een verdoofd puntje van de tong gelopen. Volgens de chirurg is dit altijd een risico, volgens een andere kaakchirurg in mijn omgeving hoor ik dat dit kan komen door het te hard inspuiten van een verdoving. De tweede afspraak heb ik twee maal verzet omdat ik bang was. Ik had telefonisch gevraagd of het onder narcose kon. Dit kon wel mits er een intake met de chirurg zou plaatsvinden. Omdat dit lang zou duren heb ik gezegd dat ze het maar gewoon onder plaatselijke verdoving moesten doen. Eenmaal op de tweede afspraak, zenuwachtig en al, zegt de chirurg 'dus, je komt voor een intake?'. Nee ik kom voor het trekken van mn laatste 2 kiezen. Hij moest even kijken of dit wel uitkwam. Kon wel even. Vervolgens wil hij de verdoving in de verkeerde kant van mijn mond spuiten, de kant die al getrokken was. Gelukkig was ik er op tijd bij. Alsnog geloofde die me niet op mn woord. Enfin? Kiezen eruit en de boel verkeerd gehecht waardoor de hechting verkeerd zat en er na 4 dagen uit viel. Nu een rare gleuf/kier in het tandvlees omdat de 2 velletjes niet goed meer aan elkaar groeiden. Een deel van dit alles zal vast bij de behandeling horen maar mijns inziens ook wel door de chirurg.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zijderveld, S.A.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.