Waardering over Gijzen, A.M., Psychologiepraktijk en psychotherapiepraktijk Mindessence Praktijk voor psychologie en psychotherapie - Niawier op 21 juni 2019

4.2

Vanaf aanvang is de informatievoorziening omtrent de diagnose, werkwijze en voortgang van de behandeling summier. De heer Gijzen doet zich voor als sociaal en betrokken, maar toont niet veel empathie en is passief-agressief. Deze weinig enthousiaste en enigszins humeurige therapeut is gevoelig voor alles wat zijn imago kan beschadigen. Hij duldt geen tegenspraak of kritiek en kan plots venijnig uit de hoek komen, wanneer je als cliënt zijn woorden, aannames of overhaaste conclusies in twijfel trekt. De heer Gijzen blijft desondanks buiten schot, omdat hij zich verschuilt achter het masker van de onfeilbare therapeut. Door zijn ontoegankelijke, afstandelijke houding en grillige gedrag creëert hij een onveilig klimaat, waarin het lastig is je verhaal te kunnen doen en je gevoelens te durven uiten over waar je werkelijk mee zit. Eveneens worden denkbeelden, gemoedstoestanden en zelf aangedragen oplossingen ook nog eens veelvuldig door deze therapeut genegeerd of gebagatelliseerd. Daardoor worden belangrijke details gemist, die zeker behulpzaam hadden kunnen zijn voor het doen slagen van de therapie. Intussen ben ik alweer een half jaar onder behandeling bij een andere psycholoog, die wel achter mijn doelen en behoeften staat en mij hierin zo optimaal mogelijk steunt en helpt. Zo kan het dus ook!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Gijzen, A.M.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.