Waardering over Brunings, J.W., Ziekenhuis Maastricht UMC+, hoofdlocatie - Maastricht op 7 augustus 2018

2.4
  • Stemproblemen

Tijdens 1e consult is niet verteld hoe de periode moet verlopen na de stembandoperatie. Dr. Brunings is er vanuit gegaan dat de logopediste wel zou vertellen hoe de periode na de operatie zou verlopen. Gezien ik geen logopedie heb gehad, wist ik niet hoe de periode na de operatie zou zijn. Wel heb ik mijn formulieren aandachtig doorgenomen. Daar stond in 3 dagen niet spreken. Ik heb Dr. Brunings ook niet gezien na mijn operatie. Ik was pas 5min. uit mijn narcose, waarna al door de verpleging werd gezegd; wilt u iets eten? u kunt ook nu naar huis. Ik was nog helemaal suf van de narcose en had geen flauw idee dat ik een arts had kunnen zien als ik wel was gebleven. Mijn ouders en broertje waren erbij en ook zij wisten niet dat Dr. Brunings zou komen. Daar heeft hij ook niets over verteld en de verpleging dus ook al niet! Gevolg is dat ik al bijna een jaar niet kan praten ook niet icm intensieve logopedie. Vreselijk dat ik door een fout van de arts en verpleging niet meer kan praten. Dr. Brunings gaf mij de schuld, omdat ik al weg was. Makkelijk voor hem te zeggen wanneer hij mij niet heeft geinformeerd dat hij na de operatie mij nog zou zien en wanneer de verpleging je naar huis toe stuurt en ook verteld dat je 3 dagen niet mag praten. Ik mocht schijnbaar 6 weken bijna niet praten. Een goede arts wat betreft de operatie, maar ik denk dat hij vergeet dat sommige mensen nog nooit in een ziekenhuis zijn geweest en daardoor informatie vergeet te vertellen. Niet zomaar op een logopediste leunen, verpleegkundigen goed instrueren en proberen te onthouden dat de beste manier om mensen te informeren, is om ze te behandelen als kleine kinderen die je alles moet uitleggen.Ik ben ten einde raad met mijn stem.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Brunings, J.W.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.