Waardering over Santbrink, H. van, Ziekenhuis Zuyderland Medisch Centrum Heerlen - Heerlen op 11 november 2017

9.3
  • Stenose
  • Neurochirurgie

Ik ben na advies door Neurologie Venlo na enkele MRI scans doorverwezen naar Dr. H.van Santbrink voor behandeling en beoordeling Cervicale Stenose C3-C4 bij Myelopathie. Ik had al een spastisch looppatroon, zware benen na een wandeling met nordic walking stokken en stijfheid. Naar aanleiding van mijn klachtenverhaal werd door Dr. van Santbrink geadviseerd nog een scan van de onderrug te maken omdat hij ook dacht dat een deel van mijn klachten ook van de onderrug konden komen (zware benen) Hieruit bleek dat ik ook een "lumbale stenose" had wat eerder nog niet was vastgesteld. Omdat de cervicale stenose C3-C4 noodzakelijker was om aan te pakken is na heel goede uitleg met de risico's samen met mij besloten een operatie door te voeren om te voorkomen dat mijn klachten niet erger worden, maar stabiel blijven. Na operatie die ongeveer 6 weken er na plaatsvond was ik direct de dag erna mobiel en zonder klachten of pijn mocht 6 weken geen autorijden en niet fietsen en geen zware werkzaamheden verrichten. was na de 6 wekencontrole minder stijf en kon door dat ik geen zware benen meer had langer lopen. Dus was de situatie niet verergerd maar op onderdelen verbeterd. Conclusie was dat de operatie onderrug voorlopig niet hoeft plaat te vinden. Ik kan Dr. van Santbrink iedereen aanbevelen. Had een luisterend oor en nam alle tijd om alles goed uit te leggen. Kwam na de operatie op uitslaapkamer vertellen hoe het verlopen was. Was niet alleen dokter maar ook mens.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Santbrink, H. van? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.