Waardering over Simons, P.J.G.P., Centrum voor orthopedie en beweging Kliniek Lange VoorhouT - Rijswijk op 11 juni 2015

9.5
  • Rughernia

Na mijn eerste pijnklachten werd bij de huisartsenpost als diagnose spit of ischias gesteld. De eerste 48 uur behoorlijke pijn die minder werd met morfine. Mijn fysiotherapeut gevraagd wat hij voor mij kon betekenen. Volgens hem moest ik eerder aan een hernia denken en hij attendeerde me op Drs. Simons gezien de goeie ervaringen. Afspraak bij de huisarts voor pijnmedicatie en verwijsbrief neuroloog gemaakt. Maar dat laatste was nog niet zo eenvoudig omdat het beleid in Nederland de eerste 3 maanden rust is. Bij het tweede gesprek kreeg ik de verwijzing omdat ik niet kon liggen en zo geen nachtrust kreeg. Verder had ik last van uitstralingspijn in het rechterbeen. Gek genoeg voel je in de rug niets. Toen ging het super snel, gesprek in Venlo met Simons, 2 dagen later MRI in Echt en de volgende dag de uitslag (hernia L4) via de mail met foto's met voorstel dit te opereren. De volgende dag kon ik al in Köln terecht voor de operatie. Eerst uitgebreid gesprek met test op eventuele beschadigingen van spieren in de benen. Goed gesprek met de anesthesist en meteen door naar de opname waar ze al voor me klaar stonden. Dit allemaal in een tijdbestek van 08:00 - 11:00 uur. Mooie tweepersoonskamer, leek wel hotelkamer. Net na elf uur werd ik al opgehaald voor de operatie en om 17:15 uur stond ik voor het eerst naast het bed. Dit allemaal precies na 3 weken nadat de hernia klachten ontstonden. Personeel super vriendelijk en probeerde zelfs Nederlands te praten. Mijn rechter been voelde meteen beter aan. De volgende dag kon ik al om 11:00 uur weer naar huis met een schema van 60 minuten rusten waarna je 15 minuten mocht bewegen. Dit dagelijks uitbreiden met 10 minuten. De eerste 2 weken zeker nog op momenten zenuwpijn gevoeld maar lang niet meer zo erg. Daar werd ook vooraf tijdens het gesprek voor gewaarschuwd. Kon weer lekker de nacht doorslapen. Met behulp van de fysiotherapie (na 2 weken) weer gestart met meer bewegen en krachttraining. Ben nu 4 weken na de operatie weer voor 100% aan het werk, fiets en loop weer en volgens mijn fysiotherapeut mag ik over 2 weken weer tennissen. Ik kan een ieder Drs. Simons aanraden; je kunt snel terecht voor een persoonlijk gesprek, je hebt binnen 48 uur een MRI met behandeladvies. Ga je in Köln op gesprek dan heb je het meteen. Operatie kan dan vaak al in die zelfde week. Weet nog steeds niet waarom het beleid in Nederland zo totaal anders is.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Simons, P.J.G.P.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.