Waardering over Bogaard, S.J.A. van den, Ziekenhuis Tjongerschans - Heerenveen op 23 februari 2018

5.5
  • Epilepsie
  • Neurologie

Deze arts had niet zulk leuk nieuws voor mij. Dit bracht hij zakelijk en bot: zo is het, niet anders. Punt.. kwam niet met oplossingen of evt. Vervolgplannen. Ik kreeg het gevoel dat hij het snel af wilde handelen en gauw door naar de volgende patiënt. Geen aanrader.

Reactie van/namens Ziekenhuis Tjongerschans - Heerenveen

Beste heer/mevrouw,
wat vervelend dat U uw gesprek niet plezierig vond. Slecht nieuws krijgen is nooit leuk en ik begrijp van u dat de manier waarop niet uw waardering heeft kunnen verkrijgen. Slecht nieuws brengen doet elke dokter op zijn eigen manier, mijn stijl hierin is "eerlijk en direct" . slecht nieuws is slecht nieuws en dat moet
je niet proberen anders te maken dan het is. Ik begrijp hieruit dat deze stijl u in ieder geval niet is bevallen. Een goede uitleg hierbij is zeker wel gewenst. Echter onderzoek heeft ook uitgewezen dat mensen na een slecht bericht de rest van het gesprek maar nauwelijks onthouden. Het gesprek is daarom ook altijd maar relatief kort en het geheugen van wat er gezegd is vaak nog korter. Beter is het om dit in een iets later stadium dan ook nogmaals te bespreken. Uw indruk dat ik snel door wilde is natuurlijk
niet de bedoeling, ik kan mij niet voorstellen dat dat ook zo was, maar ik vindt het wel zeker vervelend dat u dat zo ervaren heeft. Een tweede gesprek kan soms erg verhelderend zijn, ik nodig u dan ook uit om nogmaals in gesprek te gaan.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Bogaard, S.J.A. van den? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.