Waardering over Malm, S.A., Ziekenhuis Rode Kruis Ziekenhuis - Beverwijk op 5 november 2016

6.3
  • Neuropathieën
  • Neurologie

Na een terugkom consult bij dhr Malm op vrijdagmiddag 4 november 2016 (geplande tijd 16.00 uur met 30 minuten uitloop) Ben ik daar samen met mijn vrouw uiterst ontevreden weer weg gegaan.De reden dat het gesprek niet vlotte was o.a gelegen in een dubbele afspraak die nog te zien was in de PC van Malm. (waarschijnlijk een fout van administratie om de dubbele afspraak niet goed te communiceren met Malm) Normaal vraagt een arts bij een terugkom consult toch hoe gaat het nu met u? Lijkt mij heel logisch, dit werd overgeslagen door Malm, hij concentreerde het gesprek op de vraag waarom er 2 afspraken gemaakt waren, die na onze uitleg in het verloop van het gesprek een eigen leven ging leiden. Na een eerste onderzoek op 26 mei (neurofysiologie) werd er ook een afspraak gemaakt voor een M.R.I scan om uit te sluiten of er een hernia aanwezig zou kunnen zijn. Die hernia is vastgesteld. Dit was de reden om de eerder gemaakte afspraak van 16 december te verzetten naar 4 november. Met het oog op een eventuele behandeling inzake vergoeding nog dit jaar van onze verzekering. En daar liep ons consult totaal op vast, wij gaven aan als een eventuele laser behandeling optie het hernia-centrum in Haarlem, wat inmiddels al 10 bestaat. Malm wist als arts niet van het bestaan hiervan af, vinden wij raar. Hij deed wel zijn best dit op zijn PC te lokaliseren  maar slaagde hier niet echt in.Malm was op een bepaalde manier drammerig dat een eventueel bezoek aan een neurochirurg ook via het RKZ kon lopen. In de gehele wirwar van conversatie die hij voornamelijk voerde met mijn vrouw, zat ik er als patiënt bij en keek ernaar. Ik voelde mij zeer ongemakkelijk. Malm ging zich daarna ook verontschuldigen, zogenaamd was alles wat er tot nu toe aan onderzoek en uitkomsten (besproken en kortgesloten) niet goed binnengekomen bij mij als patiënt, tenminste dit veronderstelde hij, pertinent onjuist want ik weet heel goed waar het feitelijk omgaat. Kortom ik kreeg hier  nogmaals een zeer onbehagelijk gevoel bij, een soort van dommigheid die mij aangewreven werd zo voelde het. Kortom het gehele consult verliep uiterts onbevredigend. En wij zullen uiteindelijk onze eigen weg moeten vervolgen om aan bestaande klachten vorm te gaan geven. Mijn persoonlijke mening over Malm is dat hij in de communicatie beter zou moeten leren luisteren, hij is nogal graag, veel en vooral druk aan het woord. En doet vooral en dit viel mij zeer op zijn uiterste best om daarin  niet te falen. Met als gevolg dat het averechts werkt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Malm, S.A.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.