Waardering over Zijlmans, J.C.M., Ziekenhuis Amphia Ziekenhuis, locatie Molengracht - Breda op 12 juni 2015

3.3
  • Epilepsie
  • Neurologie

Ik heb extreem slechte ervaringen met deze 'arts'. Ik werd doorgestuurd door mijn huisarts omdat ik al jaren last had van vreemde neurologische klachten waaronder flauwvallen, tenminste ik dacht dat dat het was. De laatste keer dat ik flauwviel in het centrum van Breda kwam er toevallig een arts in opleiding langs die me vertelde dat mijn flauwvallen erg leek op epilepsie en me adviseerde terug te gaan naar de huisarts. In het Amphia ziekenhuis werd ik in eerste instantie ondervraagd door uitsluitend een co-assistente. Toen ik uiteindelijk met dokter Zijlmans sprak, stelde hij zelf geen vragen maar baseerde zich volledig op de gegevens die hij van de co-assistente had gekregen. Hij keek me met een minachtende glimlach aan en zei "Jonge meisjes vallen nu eenmaal flauw". Ik was destijds ongeveer 24 jaar. Toen ik informeerde of het heel misschien ook epilepsie kon zijn, werd daar direct afkeurend en laatdunkend op gereageerd, zelfs ook al had dokter Zijlmans mij nog geen enkele inhoudelijke vraag gesteld. Na deze afspraak ben ik naar het ziekenhuis in Antwerpen gegaan waar ik door een zeer vriendelijke en adequate neuroloog ben geholpen. Na 3 onderzoeken was duidelijk dat ik inderdaad epilepsie heb. Deze arts nam mij totaal niet serieus en had zijn oordeel al klaar voordat hij überhaupt een inhoudelijke vraag had gesteld.

Reactie van/namens Amphia Ziekenhuis

Beste mevrouw,

Via Zorgkaart Nederland hebben wij geprobeerd een gesprek tussen u en de arts te organiseren. U heeft aangegeven geen behoefte te hebben aan een dergelijk gesprek. Uiteraard hebben wij hiervoor begrip, maar vinden dit ook erg jammer. U heeft destijds besloten het aanvullende onderzoek en de controleafspraak te annuleren voordat de dokter een diagnose heeft kunnen stellen. Graag hadden wij deze keuze met u willen bespreken. De dokter had zijn aanpak kunnen toelichten wat u mogelijk ook nieuwe inzichten zou opleveren. Dokter Zijlmans herkent zich overigens niet in de door u gebruikte citaten. Dit doet niets af aan het vervelende gevoel dat u heeft overgehouden aan het gesprek met de dokter. Zoals eerder aangegeven hadden wij dit graag verder met u besproken. Mocht u zich bedenken dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze klachtenfunctionaris via telefoonnummer (076) 595 30 59 of klachtenfunctionaris@amphia.nl. De klachtenfunctionaris stelt zich neutraal op en bespreekt de mogelijkheden om met uw onvrede aan de slag te gaan.

Met vriendelijke groet,
Amphia Ziekenhuis

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zijlmans, J.C.M.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.