Oogarts Gerbrandy, S.J.F.

Oogarts

Geslacht
Man
Er zijn 13 waarderingen Waarderen

Waardering over Gerbrandy, S.J.F., Oogkliniek OMC Amstelland - Diemen op 10 september 2018

Uitleg

Voor- en nadelen

Samenwerking

N.v.t.

I can see clearly now the floater has gone. Ik had voordat ik bij dr. Gerbrandy kwam al zeven maanden last van een floater middenin het gezichtsveld van mijn linkeroog. Deze dreef langzaam in mijn oogvocht en kwam elke keer weer terug naar het midden, waardoor ik eigenlijk vrijwel de hele dag wazig met dat oog zag.Gelukkig krabbelde mijn oogarts in Sneek de URL van de website van dit OMC op een briefje voor me en na deze bestudeerd te hebben, kwam ik tot de conclusie dat een dergelijke floaterbehandeling precies was wat mij zou kunnen helpen. En zo is het ook gebleken. Half juli heb ik mijn eerste laserbehandeling gehad en nadat de oogdruppels waren uitgewerkt zag ik meteen dat de wazige vlek die ik al zeven maanden zag, weg was. En weg is gebleven. Er zat nog wel een kleinere floater helemaal aan de rand van mijn gezichtsveld, maar daar had ik eigenlijk hoegenaamd geen last meer van. Meteen na de eerste behandeling is er een afspraak voor een tweede behandeling gemaakt, twee weken later. Voor mijn gevoel was er eigenlijk geen behandeling meer echt nodig, maar het zou mooi zijn als de floater aan de rand ook nog weg zou gaan. Na de tweede behandeling leek het resultaat echter slechter te zijn dan vóór de tweede behandeling. Er was een floater weer naar het middengebied van mijn blikveld gekomen. Deze vertroebelde mijn blik niet zoals de oorspronkelijke floater, maar was wel wat irritant.Vandaag is deze floater behandeld en nu lijkt alles weer goed te zijn. Wijze les: als het goed is, niks meer aan veranderen.Bij de allereerste afspraak moet je er rekening mee houden dat je wel 2 à 2,5 uur onder de pannen bent met druppels die moeten inwerken en allerlei vooronderzoekjes en het onderzoek van dr. Gerbrandy zelf. Bij de afspraken waarbij de behandelingen plaatsvinden sta je een stuk sneller weer buiten (ook mede dankzij het feit dat je vantevoren al druppels meekrijgt zodat je die alvast kunt laten inwerken) en de laserbehandeling zelf duurt maar 10-15 minuten. Het laseren voelt een beetje gek. Elke laserstraal voelt als een soort elektrisch stroompje dat door je hoofd gaat, maar het is absoluut niet pijnlijk of vervelend. Tijdens het laseren houdt de arts een lens voor/tegen je oog waardoor het onmogelijk is om met dat oog te knipperen. Tijdens de behandeling wordt je gevraagd naar een lampje te kijken, dat soms van plek verandert, zodat de arts goed zicht op de floater heeft. Als je iemand hebt meegenomen, mag die ernaast zitten en op een groot beeldscherm meekijken zodat die precies het weglaseren van de floater kan volgen. Mijn ervaring met een floaterbehandeling door dr. Gerbrandy is dus zeer positief. In de eerste plaats natuurlijk vanwege het gewenste goede resultaat, maar ook vanwege het prettige contact met de arts, de geringe wachttijd (zowel tussen de behandelingen als in de wachtkamer), de gemoedelijke sfeer en de zeer vriendelijke receptiemedewerksters. Alleen maar lof.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Gerbrandy, S.J.F.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.