Oogarts Ligtvoet, J.C.P.

Oogarts

Waardering over Ligtvoet, J.C.P., Oogkliniek Oog en Welzijn, locatie Dokkum - Dokkum op 3 maart 2016

Oogontsteking

Omschrijving probleem: na mijn zware chemokuur afgelopen maandag voor een adonocarcinoma kreeg ik dinsdagmorgen een acuut probleem in mijn rechteroog. Na bespreking met mijn behandelend oncoloog in Groningen heeft mijn huisarts mij doorverwezen naar dr. Ligtvoet van Oog en Welzijn in Dokkum. Op 2 maart heb ik een afspraak voor een consult proberen te maken. Ik heb op mijn medische achtergrond gewezen maar kon pas op 22 maart terecht voor een consult bij een Belgische specialiste. Voor een consult bij dr. Ligtvoet – mijn vaste behandelaar – moest ik tot medio april wachten. Gelukkig kon ik nog dezelfde dag terecht bij een hoog aangeschreven oogcentrum. Daar onderkende men wél de ernst van mijn aandoening en wees me ook op de mogelijkheid van een trombose t.g.v. mijn chemobehandeling. Mijn zaak wordt nauwlettend gevolgd gezien mijn medisch achtergrond ook die in het verleden. Mij werd op hart gedrukt bij iedere verandering direct contact op te nemen. Ik kan daar 7 dagen per week 24 uur per dag terecht, een hele geruststelling. Vanmorgen mijn afspraak bij Oog en Welzijn Dokkum afgezegd. De secretaresse verschuilt zich achter het feit dat mijn huisarts een behandeling binnen 23 dagen heeft voorgeschreven en daaraan is dus voldaan. Een formele afdoening, voor mij een dooddoener! Men zou op zijn minst verwachten dat er dan bij twijfel contact met de huisarts wordt opgenomen voor meer duidelijkheid. Mijn klacht: kennelijk wordt er bij Oog en Welzijn naar een patiënt die zijn klachten duidelijk uit niet meer geluisterd. Kennelijk word je niet serieus genomen. Kennelijk kan men een situatie ook niet goed meer inschatten. Dat was vroeger wel anders! Vooropgesteld: dr. Ligtvoet is een goed specialist. Aanbeveling: ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de praktijkvoering hem boven het hoofd groeit. Deze wordt op dit moment niet gevoerd zoals vroeger. Dit zou toen zeker niet hebben plaatsgevonden. Mogelijk spelen organisatorische problemen daarbij een rol bij.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Ligtvoet, J.C.P.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.