Waardering over Cheung, J., Ziekenhuis MC Slotervaart - Amsterdam op 11 juli 2018

1.0
  • Botbreuken
  • Orthopedie

Ik heb zeer slechte ervaringen met dr. Cheung. Ik voelde me behandeld als een oninteressant wezen. Vanwege plaatsgebrek heeft het AMC mij na een bovenbeenbreuk overgebracht naar het Slotervaart-ziekenhuis. Het AMC had mijn dochter medegedeeld dat ik zo ie zo geopereerd zou moeten worden. Met dr. Cheung was in dit ziekenhuis weinig tot geen communicatie en ik stond de volgende dag al bijna buiten met pijnstillers en een gesplinterd breuk. Zelfs met het gips die hij heeft laten aanbrengen, verging ik van de pijn. Na het plaatsen van het gips mocht ik van dr. Cheung naar huis “omdat de breuk best wel meeviel”. Het gevoel dat ik met 10 messen word geprikt in mijn bovenbeen maakte het onmogelijk om te bewegen laat staan uit bed stappen. Dr. Cheung heeft ook niet verder gekeken naar wat de oorzaak van mijn klachten kon zijn en na bijna 1 week van hevige pijnscheuten, nadat mijn dochter dreigde met maatregelen en gewezen op de diagnose van het AMC, heeft hij mij verwezen naar de anesthesist om een blokkade via mijn lies in de bovenbeenzenuw aan te brengen. Omdat hij "niet precies wist waar de pijn vandaan kwam" en omdat de breuk volgens hem best wel "meeviel". Het kon dus liggen aan een zenuw. Al met al komt dr. Cheung na de blokkade, precies na 1 week na mijn opname, erachter dat de breuk "complexer" is dan hij had gedacht. Hij kon begrijpen dat mijn vertrouwen in hem tot 0 was gedaald en ik mij niet door hem wilde laten opereren. In de VU ben ik precies 1 week na de breuk geopereerd door een andere arts. Dit onnodig leed had mij bespaart kunnen worden als hij de diagnose van het AMC ter harte had genomen en niet zijn eigen diagnose had gesteld. De ingediende klacht wuift hij weg door zich te verschuilen achter “de besluiten van het team voor deze conventionele aanpak”…triest.

Reactie van/namens Ziekenhuis MC Slotervaart - Amsterdam

geplaatst op 12 juli 2018

Wij lezen dat u niet tevreden bent over de behandeling in ons ziekenhuis. Dat vinden wij erg vervelend om te horen.
Graag willen wij weten of u uw ervaring in ons ziekenhuis verder wilt bespreken met de betreffende arts, leidinggevende of klachtenfunctionaris. Dit is mogelijk door een mail te sturen naar patientervaring@slz.nl

Bent u of werkt u voor Cheung, J.? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.