Waardering over Ensing, G.T., Ziekenhuis Wilhelmina Ziekenhuis Assen (WZA) - Assen op 4 september 2019

• N.v.t.

4.0
  • Orthopedie

De arts had weinig tijd en werd meerdere keren afgeleid door telefoontjes. Dr. Ensing stelde  beperkt vragen en had zijn oordeel al klaar.Ik heb een complexe aandoening welke hij als chronisch bestempelde zonder oog of navraag voor de consequenties in het dagelijks en werkzaam leven. Ik ben in een ander ziekenhuis behandeld. En hoewel mijn aandoening chronisch is durfde deze andere orthopeed de operatie wel aan en heeft dit positieve gevolgen t.a.v. mijn loopfunctie en uitvoer werk/ hobby etc. Goede deskundige informatieverstrekking en verwijzing naar een collega orthopeed was dus een betere optie geweest i.p.v. " U moet er mee leren leven"

Reactie van/namens Orthopeed Ensing, G.T. - Assen

Dank voor uw terugkoppeling. Allereerst ben ik blij te horen dat u elders naar tevredenheid bent behandeld. Het is inderdaad vervelend als het consult wordt onderbroken door vragen van verpleging, spoedartsen of verwijzende huisartsen. Dit is helaas niet altijd te voorkomen, en ik ben het met u eens dat dit ongewenste afleiding is. Wat betreft het consult: een dokter probeert een inschatting te maken welke patiënt wél, maar ook welke patiënt niet gebaat is bij een specifieke behandeling of operatie. Hierbij moeten ook de gevaren en complicaties mede afgewogen worden. Deze afweging probeer ik zo transparant mogelijk te doen en uit te leggen. Ik ben blij voor u dat een collega een andere afweging heeft gemaakt en dat dit goed is uitgepakt.

Ik zou het plezierig vinden als u de moeite wilt nemen om contact te zoeken met de ombudsfunctionaris van het WZA. Zo kan ik uw commentaar koppelen aan uw medische achtergrond, en leren van uw situatie en de doorgevoerde behandeling. Het zou kunnen zijn dat ik met deze kennis bij een toekomstige patiënt een andere inschatting maak of een ander advies kan geven.

Mocht u behoefte hebben aan een gesprek dan ben ik daartoe uiteraard bereid. Ook dat kunt u via de ombudsfunctionaris regelen. Zij is per e-mail bereikbaar op ombudsfunctionaris@wza.nl en via telefoonnummer (0592) 32 56 24/32 55 55 (maandag t/m donderdag).

Met vriendelijke groet,
G.T. Ensing
Orthopedisch chirurg

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Ensing, G.T.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.