Waardering over List, M.P.J. van der, Centrum voor orthopedie en beweging Bergman Clinics | Bewegen, locatie Naarden - Naarden op 5 april 2019

3.3
  • Complex Regionaal Pijn Syndroom (CRPS)

We gingen voor een second opinion in verband met Rotator cuff syndroom en Scapula dyskinesis.  Er bestaan al 8 jaar lang klachten met name zeer veel pijnklachten en functiestoornis aan de schouder en rechterarm. Dit bezoek was een onaangename ervaring tussen een patient en zorgverlener betreft het gesprek. Deze dokter geeft je het gevoel alsof hij niet begrijpt waarom je hem consulteert. Kijkt je nauwelijks aan, er is geen moment tijdens het gesprek waarop je denkt dat hij je hulpvraag begrepen heeft. Hij vraagt niet door en probeert niet uit te leggen wat hij denkt dat het is of waardoor de klachten aanwezig zijn.  De dokter is  kortaf met wat hij de patient vraagt. Na het gesprek zit je met een knoop in je maag te wachten in de wachtkamer in verband met een nog te maken Echo. Het was een opluchting dat de  mijnheer die de Echo van de schouder maakte  wel vriendelijk was tegenover de patient en enkele belangrijke vragen stelde over de schouderklachten waardoor wij ons begrepen voelde.  Hij examineerde de pijnklachten en probeerde ons te vertellen wat hij zag vanuit het scherm terwijl hij de echo maakte. De uiteindelijke uitslag was (in overleg met de dokter) dat we een fysiotherapeut Van het schoudernetwerk moesten raadplegen voor verdere voorlopige behandeling en dat de klachten zich niet goed liet onderzoeken omdat er te veel pijn op de voorgrond was.  Een operatie zou geen garantie geven voor volledig herstel van de schouderklachten. Ik kan niet adviseren naar deze dokter te gaan omdat het gesprek en de benadering naar de patient toe direct onprettig was en  hij gaf het gevoel geen interesse te hebben over het algemeen. Dat is hoe hij overkwam op ons. Wij hebben 1 gesprek met hem gehad en we waren ook voor het eerst in de Bergmankliniek.

Bent u of werkt u voor List, M.P.J. van der? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.