Orthopeed Louwerens, J.W.K.

Orthopeed

Er zijn 26 waarderingen Waarderen

Waardering over Louwerens, J.W.K., Ziekenhuis Sint Maartenskliniek Nijmegen - Ubbergen op 5 mei 2018

Neurologische aandoeningen

Specialisme

Orthopedie

Ik had een afspraak bij deze arts laten inplannen, om nog eens nadere uitleg te krijgen over een eventuele operatie aan mijn voeten. Dit mede op advies van de revalidatie-arts die mij had verteld dat ze me gedeeltelijk uitleg kon geven op mijn vragen die ik had,  maar dat ik de vragen over mijn tenen beter aan deze arts kon stellen. Zij complimenteerde me dat ik  opnieuw was teruggekomen met vragen, alvorens ik voor een operatie zou kiezen. Ik was eerder al een keer bij hem geweest, maar doordat ik daar ongevraagd geconfronteerd werd met een hele kamer vol artsen in opleiding, was de uitleg daarom deels langs mij heen gegaan. Ook had ik daarnaast nog andere vragen waar ik graag een antwoord op wilde hebben, voor ik wilde besluiten over het al dan niet laten uitvoeren van een operatie. Deze arts mag dan als kundige te boek staan, in de bejegening valt er echter veel op aan te merken. Wanneer hij een podium krijgt bij co-assistenten is deze man zeer aardig en charmant. Echter, nu ik nogmaals kwam voor verduidelijking en voor andere vragen die ik nog had over de operatie, reageerde hij meteen bij binnenkomst zeer bot en onaangenaam.  De enige reden die ik achteraf kan bedenken is dat ik een nieuwe afspraak had gemaakt. Hij stak zijn irritatie niet onder stoelen of banken en was  niet geneigd tot een normale begroeting met handgeving bij binnenkomst. Het was dat mijn man altijd onder alle omstandigheden zeer correct blijft, dat hij uiteindelijk wel een hand moest geven. Op vragen als: “als je nog een keer van mij wilt horen dat ik achter de operatie sta, wil ik dat best nog een keer zeggen, maar dat heb ik je al gezegd” (als reactie op mijn twijfels over het effect van de operatie, mede aangestuurd door eerdere uitlatingen van hemzelf), “ik kan niet in de toekomst kijken; als je alles van tevoren weet…. ”(als antwoord op mijn vraag of de kans bestond dat de klachten weer terugkwamen gezien het beloop van de aandoening die ik heb). Uiteindelijk heeft hij wel nadere uitleg gegeven, weliswaar met name aan mijn man, alsof ik niet bestond, en met veel getrek. Hij wilde ook geen hand geven toen we weggingen, want “ik ga nu snel weer door” was zijn uitlating.  Blijkbaar bestaan er in deze tijd nog steeds artsen die niet uit de voeten kunnen met vragen om verduidelijking als er in je lijf gesneden gaat worden……Het vertrouwen ben ik volledig kwijt. Ze mogen mij van de operatielijst afhalen. Iemand die niet in staat is op een gewone manier uitleg te geven en zo wispelturig is qua stemming, vertrouw ik niet toe aan mijn lijf. Hoe kundig die ook mag zijn.

Reactie van/namens Ziekenhuis Sint Maartenskliniek Nijmegen - Ubbergen

We lezen dat u niet tevreden bent over de communicatie en bejegening door uw orthopeed en uw vertrouwen daardoor kwijt bent. Onze patiëntencontactpersoon zou dit graag met u bespreken. Zou u contact met haar willen opnemen via telefoonnummer 024 365 91 89 of per e-mail via patientencontactpersoon@maartenskliniek.nl

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Louwerens, J.W.K.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.