Waardering over Riedijk, R., Ziekenhuis Tergooi, locatie Hilversum - Hilversum op 28 maart 2019

• N.v.t.

9.7
  • Kniebandletsel
  • Orthopedie

In november 2018 heb ik mijn voorste kruisband afgescheurd tijdens een hockeywedstrijd. Ik hoorde een "knap" geluid en mijn knie is daarna opgezwollen. Via de huisarts ben ik doorverwezen naar Ter Gooi Hilversum voor een MRI-scan (uitslag: volledig afgescheurde VKB en meniscus schade). Na het nodige inlezen (Google "kruisband gescheurd") kwam ik met veel vragen bij orthopeed Riedijk. Aangezien ik nog graag jarenlang wil sporten was het voor mij duidelijk dat ik een operatie wilde. De dokter heeft uitgebreid de tijd genomen om alle vragen te beantwoorden (denk aan welke operatietechniek (kniepees of hamstring bijv.) etc.). Ook was de dokter vol vertrouwen toen ik hem vroeg hoeveel operaties er werden gedaan. Dat gaf mij vervolgens vertrouwen in een goede afloop en een kundige operatie. In mijn geval is er een patella techniek toegepast (ong. 1/3 van de kniepees op de plaats van de kruisband plaatsen; ong. 2 maanden na de ruptuur). Tijdens de operatie (ik heb gekozen voor een ruggenprik) was de dokter erg professioneel en duidelijk tegen zijn assistenten. Verder gaf hij uitleg over de handelingen en toestand in de knie. De kniepees is uiteindelijk goed geplaatst (o.a. het juist boren van de tunnels is essentieel), en de wond is zeer mooi gehecht. Ik ben nu ruim 2 maanden verder na de operatie, en met hulp van de fysio op weg naar volledig herstel. Ik zou de dokter aanraden en ben zeer te spreken over de succesvolle operatie en vriendelijke attitude van de dokter. Tevens zou ik aanraden om je goed in te lezen (kijk eventueel ook een operatie op Youtube). Voor en na de operatie is goede fysiotherapie cruciaal! Ga het liefst zo snel mogelijk naar de fysio toe (de MRI en uitslag laten namelijk nog lang op zich wachten, en in de tussentijd kan de fysio je prima helpen). Zij kunnen je goed begeleiden en weten wat je wel en niet kunt doen. Dit verminderd de zwelling en eventuele pijn. Ik kijk met veel vertrouwen naar het oppakken van het sporten.

Reactie van/namens Ziekenhuis Tergooi, locatie Hilversum - Hilversum

Wat fijn dat u herstellende bent en dat de operatie goed is verlopen. Wij hopen dat u het sporten snel weer kan oppakken. We hebben de complimenten doorgegeven aan de afdeling Orthopedie.
^WK

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Riedijk, R.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.