Waardering over Wal, R.J.P. van der, Ziekenhuis Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), hoofdlocatie - Leiden op 22 april 2018

3.7
  • Liesbreuk
  • Orthopedie

Via vd Krogt verwezen naar vd Wal vanwege liesproblemen. Al meer dan 3 decennia aanwezig en sinds kort verkeerd. Tijdens het onderzoek vroeg vd Wal waarom ik de voorgeschiedenis vertelde. De klachten in de lies zijn er al sinds de zwangerschappen en mogelijk al van eerdere datum. Ik dacht dat bij een anamnese de voorgeschiedenis van belang is bij het beoordelen van de huidige "ontstane" situatie. de arts stelde een "gewrichtsbesparende" operatie voor. Ik weet nog steeds niet wat een "besparende" operatie inhoudt. Het onderzoek was beschadigend. En ik ben ervan overtuigd dat de patiënt volledige informatie moet krijgen en dat er volledig naar de patiënt geluisterd moet worden. Mijn klachten dateren van meer dan 30 jaar en ik heb steeds gedacht dat zij vallen onder bekkenbodemklachten/neurologie/ mogelijk gynealogie  volgens urologie.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Wal, R.J.P. van der? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.