Waardering over Sparreboom, N., GGZ GGZ Delfland, locatie Sint Jorisweg, De Ridder - Delft op 2 januari 2018

1.0

Deze psychiater schreef mij, zonder dat ik haar ooit gezien had, bij het eerste bezoek, 800 mg lithium voor. Volgens haar had ik een ongeneeslijke geestelijke stoornis waarvoor ik de rest van mijn leven behandeld zou moeten worden. Let wel, dit deed zij zonder enig lichamelijk of psychologisch onderzoek. Alles wat ik haar vertelde deed ze af als "wartaal" of "waanideeën".Toen ik niet met haar instemde, vertelde zij mij dat ik geen inzicht had in mijn ziektebeeld en zorgde ze ervoor dat ik gedwongen werd opgenomen, met alle nare gevolgen van dien. Óók vertelde ze me dat als ik de medicatie niet zou slikken, mijn kinderen waarschijnlijk nooit meer zou zien. Dit noemt ze "moed" inspreken. Na deze afschuwelijke ervaring heb ik een psychiater bezocht in mijn nieuwe woonplaats. Zij stelde vast dat er geen sprake was van een geestelijke stoornis. Toen ik hierover een klacht indiende bij de klachtencommissie, stelde deze vast dat er juist was gehandeld en dat het om een "waarschijnlijke" diagnose ging. Is dit "juist" handelen? Iemand aan de 800!mg lithium, met bovendien levensgevaarlijke "bij"werkingen, zetten, zónder dat je zeker weet of het daadwerkelijk een ongeneeslijke betreft? Mevrouw Sparreboom vindt blijkbaar van wel.Ik ben in ieder geval blij dat ik haar advies om medicatie te slikken heb geweigerd en dat ik de traumatische "behandeling" die zij mij liet ondergaan heb overleefd.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sparreboom, N.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.