Psychiater Wientjens, L.A.M.

Psychiater

Geslacht
Vrouw
Deze zorgverlener heeft te weinig waarderingen.

Waardering over Wientjens, L.A.M., GGZ GGZ Oost Brabant, regio Helmond - Helmond op 4 januari 2018

Als moeder van een 17-jarig meisje dat in crisis opgenomen werd en behandeld werd door mevrouw Wientjens, wil ik het volgende zeggen: mevrouw Wientjens kwam- zonder excuus - veel te laat op afspraken. ze communiceerde nauwelijks. Mevrouw Wientjens sloot niet aan bij de psychische conditie van mijn dochter, ze overvroeg haar, stelde vragen die mijn dochter niet kon beantwoorden. Mevrouw Wientjes toonde een koele, niet-betrokken houding, in een zeer ernstige situatie. Ze stuurde mijn dochter, na een tweede ernstige suïcidepoging, met ontslag, omdat het team te zwaar belast werd, terwijl ze begonnen was met opbouw van antidepressivum nortrilen, die mogelijk een extra trigger was bij de tweede suïcide poging (nortrilen vergroot risico op suïcide) Mijn dochter werd in ernstige crisis naar huis gestuurd, er werd geen moeite gedaan om naar een alternatieve plek te zoeken. Ingediende klacht naderhand, over de communicatie, is door klachtencommissie gegrond verklaard. Over de behandeling kon bij zitting van klachtencommissie helaas niets ingebracht worden omdat mijn dochter niet aanwezig was. Mijn dochter kon echter zelf onmogelijk aanwezig zijn bij de zitting, vanwege grote kwetsbaarheid en zeer geringe belastbaarheid. Uiteindelijk heeft de crisisopname de situatie voor mijn dochter en ons gezin in ernstige mate verslechterd.Een excuus vanuit mevrouw Wientjens en de behandelcoördinator mevrouw Verhappen is er helaas nooit gekomen.

Reactie van/namens Wientjens, L.A.M.

Bij deze nogmaals mijn excuses voor het niet helder communiceren tijdens deze crisis opname, wellicht is dit tijdens de klacht afhandeling niet goed over gekomen. Fijn om te horen dat ze nu een meer passende behandeling heeft.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Wientjens, L.A.M.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.