Waardering over Franssen, Z.M.J., Psychologiepraktijk en psychotherapiepraktijk Tot en met Z - Utrecht op 24 mei 2020

9.5

Zenda is iemand die je ruimte geeft, in je waarde laat en naast je gaat staan om samen een proces aan te gaan om te ontdekken (zonder oordelen) waar het misloopt. In mijn proces voelt het alsof ze me rechtop heeft gezet, waardoor dingen in verhouding kwamen. Ik kan dat het beste symbolisch met een metafoor omschrijven. Alsof ik een tent was die warrig op de grond lag, waarbij Zenda mijn tentstokken rechtop zet, me even laat voelen hoe dat voelt (leefruimte!) en vervolgens me zelf de touwtjes (scheerlijnen) in handen geeft om de tent met de juiste verhoudingen af te stellen. Wat daar zeker een rol bij heeft gespeeld is inzicht in hoogbegaafdheid. Door niet meer te streven naar normaal (een onmogelijke strijd) maar mijn eigen persoonlijke normaal te gaan ontdekken en dat waarin ik anders ben, is het alsof er allerlei puzzelstukjes op zijn plek vallen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Franssen, Z.M.J.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.