Waardering over Vinken-Gamala, M., Ziekenhuis Noordwest Ziekenhuisgroep, locatie Alkmaar - Alkmaar op 15 november 2016

3.2
  • Gewrichtspijn
  • Reumatologie

Doorgestuurd door de h.a. i.v.m. vage en aspecifieke spier- en gewrichtsklachten plus een sterk verhoogd creatinegehalte. Daarbij ben ik 3cm. gekrompen wat ik, gezien mijn leeftijd (50), iets teveel vind. Dr. Gamala vond een lichamelijk onderzoek niet nodig, alleen een bloedonderzoek was voldoende. Mijn klachten en verhoogde creatine werden gebagatelliseerd en dat ik op internet had gezocht naar een verklaring voor mijn klachten werd al helemaal niet op prijs gesteld. Gedurende het gesprek richtte zij zich uiteindelijk alleen nog tot mijn vriendin, die zich daar zeer ongemakkelijk onder voelde, terwijl ik het gevoel had er voor "joker" bij te zitten. Mijn verzoek om in ieder geval een röntgenfoto te maken betreffende mijn krimp werd ook niet gewaardeerd, zij vond dat de h.a. dat ook had kunnen aanvragen maar ging uiteindelijk zuchtend akkoord en gaf mij een formulier voor het maken van een röntgenfoto mee. Het vervolgconsult verliep niet goed doordat de assistente per ongeluk mijn afspraak op een verkeerd tijdstip in de computer had geplaatst. Vervelend voor Dr. Gamala maar ook voor mij omdat ik opnieuw een afspraak moest plannen. Bij mijn laatste consult aan haar kreeg ik het vermoedde dat zij mij opzettelijk liet wachten. De deur van de spreekkamer stond open en er was, op Dr. Gamala na, niemand aanwezig. Zij liep een paar maal naar buiten en weer naar binnen zonder zichtbaar ergens mee bezig te zijn, waardoor ik 20 min. later dan gepland eindelijk naar binnen kon. Nogmaals, mijn invulling! Zij vertelde mij dat zij niets afwijkends had kunnen vinden betreffende de spier- en gewrichtsklachten. De krimp werd veroorzaakt doordat tussenwervels langzaam dunner worden. Daar kon zij niets aan doen. Daar hoefde ik in de toekomst geen last van te krijgen en als dat wel gebeurde dan moest ik daar maar mee leren leven. Einde consult!Bij een veel later bezoek aan mijn h.a. vertelde deze aan mij bericht te hebben ontvangen van Dr. Gamala. Zij had de h.a. nog niet alle uitkomsten kunnen doorsturen omdat patiënt (ik dus) niet meer was komen opdagen op het consult. Vreemd, want ik kwam alleen voor de uitslag naar dat tweede consult.Een gemiste kans voor Dr. Gamala. Het was prettig geweest wanneer zij van mijn klachten was uitgegaan (hoe vaag die ook zijn)  en niet vanuit een bloedtest. Maar nog meer dan dat, wat was het fijn geweest wanneer zij mij als mens serieus had genomen. Het heeft mij oprecht verdriet gedaan!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Vinken-Gamala, M.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.