Tandarts Botenga, S.R.J.

Tandarts

Deze zorgverlener heeft te weinig waarderingen.

Waardering over Botenga, S.R.J., Tandartsenpraktijk Tandartspraktijk Dentallogics - De Bilt op 29 april 2018

Mondaandoeningen

Tandarts Botenga benaderd nadat de destijds mij gedurende 35 jaar behandelende tandarts met pensioen is gegaan. Na vier bezoeken was mijn vertrouwen weg. Bij de tweede halfjaarlijkse controle was de eerste opmerking: ik heb de foto's, die een jaar geleden zijn gemaakt, bekeken en de "kassa moet rinkelen". Is dit een misplaatste grap of daadwerkelijk bedoeld? Zonder enig nader overleg werd vervolgens na de controle een lepel in mijn mond geplaatst met als doel mijn gedeeltelijke prothese aan de huidige kaaksituatie aan te passen. Na deze zogenaamde aanpassing werkte het kliksysteem van de prothese niet goed meer. De prothese "kantelde".  Tandarts Botenga schonk hieraan geen aandacht en verwees mij (80 in leeftijd) naar de tandtechnieker. Tandarts Botenga liet vervolgens weten door de vele reparaties, die hij zou hebben moeten verrichten, zeer negatief te zijn gaan denken over het dolbo systeem (kliksysteem), dat volgens hem 35 jaar geleden bij het aanbrengen van de prothese is toegepast,  m.a.w. ik help je daar verder niet mee. Hoewel thans enigszins onderhevig aan wat slijtage, te verhelpen door het aandraaien van een schroefje,  is in de loop der jaren geen enkele reparatie verricht. Bovendien gaat het hier niet om een dolbo systeem, maar om een ceta systeem.Daarnaast : tandarts Botenga liet mij tot tweemaal toe weten dat het vervaardigen van een nieuwe prothese, gelet op het kliksysteem, uitermate moeilijk en lastig zou zijn. Vervolgens wilde hij zonder nader overleg echter toch door het maken van afdrukken aan deze klus beginnen.  Hem op zijn eerdere uitspraken wijzende, liet hij weten dat een en ander wel mee zou vallen. Dus tegenstrijdige adviezen. Kortom:  nauwelijks of geen overleg, slechte communicatie, tegenstrijdige adviezen, verkeerd beoordelen van een destijds aangebracht kliksysteem en door negatief te denken over een door hem niet correct ingeschat kliksysteem, niet echt behulpzaam richting patient..

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Botenga, S.R.J.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.