Tandarts Claes, J.F.T.

Tandarts

Deze zorgverlener heeft te weinig waarderingen.

Waardering over Claes, J.F.T., Tandartsenpraktijk Tandartspraktijk J.F.T. Claes - Eindhoven op 24 maart 2016

Gebitsaandoeningen

Na het plaatsen van de kronen in mijn linker kaak kreeg ik steeds meer ontstekings- en pijnklachten. Opmerkingen dat de kronen niet goed zouden passen werden genegeerd. Tandarts Claes gaf aan dat een onuitroeibare bacterie tandvleesontstekingen veroorzaakte en dat dat allemaal te maken had met een kaakoperatie die ik had moeten ondergaan voor mijn migraine. Ik kreeg het advies om met PerioAid te raggen en alles goed schoon te houden. De kaakchirurg gaf bij een consultatie echter aan dat de klacht een tandheelkundig probleem was. Hij heeft Tandarts Claes hierover bericht. Mijn gezondheid is niet optimaal en gezien het feit dat ik steeds bloed had bij mijn speeksel ben ik uitgebreid onderzocht door Long- en KNO artsen. Men kon echter niets vinden. Onlangs kreeg ik weer een dik gezicht en toen ik belde voor behandeling werd aangegeven dat het slechts tandvleesproblemen waren en dat gezien het feit dat tandarts Claes over 2 dagen op vakantie zou gaan, ik me beter ergens anders kon vervoegen. Dat was mijn geluk, want er kwam naar voren dat er al jaren achter in mijn mond, voor mijzelf onzichtbaar, wortels open en bloot lagen, waardoor bacteriën rechtstreeks in mijn bloedbaan konden komen. Mijn bovenkaakbeen was inmiddels bijna geheel weg en mijn onderkaakbeen was voor een groot deel aangetast. 4 kronen en een brug moesten direct operatief verwijderd worden. Mijn speeksel is nu echter na vele jaren weer helemaal helder en ik voel me ook stukken beter. Clusterhoofdpijnen waarvan ik sinds 2010 last had naast mijn normale migraine zijn sinds de laatste behandelingen niet meer teruggekomen. Tijdens een telefonisch gesprek met Tandarts Claes was er zelfs geen excuus. Tandarts Claes legde de schuld van de openliggende wortels volledig bij de kaakchirurgie, de orthodontist en mij (omdat ik ooit eens gezegd zou hebben had dat ik liever mijn dure kronen wilde behouden?!). Dat gesprek was voor mij een bevestiging dat ik er goed aan heb gedaan de relatie te beëindigen. Ik ben inmiddels bij een andere tandarts die een duidelijk behandelplan heeft, waarbij een gedegen bacteriologisch onderzoek en een duidelijke kostenopgave vooraf, onderdeel is van de standaardprocedure. Het herstel van mijn gebit gaat zeker 2 jaar duren en nog vele duizenden euro's kosten, maar het ergste vind ik nog dat mijn vertrouwen in de gezondheidszorg ernstig is geschaad.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Claes, J.F.T.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.