Waardering over Cossé, J.H.P., Tandartsenpraktijk Kliniek voor Parodontologie Amsterdam - Amsterdam op 11 juni 2016

3.7
  • Kaakchirurgie

Mooie en luxe praktijk, met ruime personeelsbezetting achter de balie en dat moet blijkbaar snel worden verdiend. Ik werd haastig behandeld, bij het verwijderen van kies en wortel was een tweede verdoving nodig, deze had nog niet gepakt toen Cossé al weer begon met de rest te verwijderen, ik had behoorlijk pijn en gaf dat aan waarop hij woedend werd, de doeken van me afrukte en zei dat hij zo niet kon werken. Gelukkig begon toen de verdoving te werken en kon het worden afgemaakt. Een gesprek dat we wilde voeren over de onverklaarbaar hoge prijzen prijzen die hij als indicatie gaf werd op een rare manier afgedaan, met o.a. de suggestie dat hij ook een implantaat in China kon laten maken, dat was iets goedkoper (..)  maar ja, dan paste het waarschijnlijk niet meteen goed.... Flauwekul. En we moesten het bespreken terwijl we in de behandelkamer stonden, ook al zo raar. Ook zijn assistente vond ik onprettig, met onhandige opmerkingen. Uiteindelijk ben ik niet teruggegaan en via aanbevelingen van vrienden ergens anders terecht gekomen en daar wordt het prima gedaan voor 30% minder kosten, overigens in net zo'n mooie praktijk.... Ik heb  een klacht ingediend bij de toezichthoudende instantie, moeilijk natuurlijk om te bewijzen dus uiteindelijk heeft hij geen officiële berisping gekregen. Helaas.

Reactie van/namens Cossé, J.H.P.

Zorgkaart Nederland is een website voor patiënten die een behandelaar een beoordeling willen geven. Het gaat om persoonlijke meningen van patiënten, waarmee andere zorgbehoevenden kunnen worden geholpen. In onderhavig geval is er echter sprake van een oordeel dat feitelijk onjuist is; het gaat hier immers niet om een patiënt in de gebruikelijke zin van het woord, omdat de behandeling waar het oordeel
op ziet (kaakoperatie) niet is uitgevoerd. Het is om die reden dat de behandelaar in kwestie het oordeel wenst te corrigeren. Aldus wordt een juist beeld geschetst, zodat daarmee zorgbehoevenden ook daadwerkelijk zijn geholpen met het oordeel op deze website.

Er was in dit geval sprake van een patiënt die n.a.v. een eerdere geslaagde behandeling (het trekken van een kies) vragen heeft gesteld over de kosten van een volgende behandeling (plaatsen implantaat). De patiënt vond de informatievoorziening
daarover - zo bleek later - niet eenduidig. Ook was de patient helaas ontevreden over de behandelwijze tijdens de uitgevoerde behandeling. Een door de patiënt in kwestie daarover ingediende klacht bij de KNMT is op 17 mei 2016 integraal afgewezen. De behandelaar in kwestie had volgens de KNMT correct gehandeld en werd in het gelijk gesteld. De door de patiënt in kwestie gewenste vervolgbehandeling (het plaatsten van een implantaat) heeft niet bij deze behandelaar plaatsgevonden.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Cossé, J.H.P.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.