Waardering over Schols, R.P.J., Tandartsenpraktijk Tandartspraktijk R.P.J. Schols - Geleen op 23 november 2012

5.0

Ik ben slechts eenmaal bij Dhr Schols geweest. Ik had een afspraak voor intake en eerste behandeling, en was op tijd aanwezig. Het is een prima ruimte, modern, goed verlicht, prima wachtkamer. So far so good. Ik zat lekker op mijn gemak in de mooie wachtkamer, maar kon daar dan ook gelijk blijven zitten. Het duurde en duurde maar, volgens mijn klokje ongeveer twee uur, maar volgens de tandarts zelf iets korter, hoewel hij toegaf dat ik veel te lang had moeten wachten. Vervolgens, na het vertrek van de assistente, werd er een gebitsreiniging toegepast, die veel korter en veel minder zorgvukdig uit werd gevoerd dan ik gewend ben. Nadien heeft deze tandarts Schols de rekening verminderd, door alleen de intake in rekening te brengen. Allemaal leuk en aardig, maar als je iemand op zijn allereerste afspraak zo lang laat wachten en vervolgens versneld afhandelt is zo'n gebaar lang niet voldoende om te zorgen dat er een tweede afspraak volgt. Einde verhaal voor mij.

Reactie van/namens Schols, R.P.J.

Hij geeft aan dat hij 2 uur heeft moeten wachten. Volgens de agenda is dit niet correct. Wachttijd was 70 minuten. Uiteraard is ook dit veel te lang en daarom heb ik ook mijn excuses aangeboden.Helaas lukt het ons niet altijd de wachttijd te beperken. In de praktijk hebben we dagelijks te maken met factoren die het onmogelijk maken geheel volgens agenda te werken. Zeker als er spoedgevallen tussendoor komen kan het zijn dat we uitlopen. Gelukkig hebben de meeste mensen hier begrip voor. Zoals een patiënt laatst opmerkte is er de ene keer geen wachttijd , de andere keer wel . Wij proberen controle en behandeling zoveel mogelijk in een keer uit te voeren. Dit om terugkomen voor een behandeling zoveel mogelijk te beperken. Dit wordt door de meeste patiënten zeer gewaardeerd, maar heeft tot gevolg dat een behandeling wel eens langer duurt dan van tevoren gecalculeerd. De uitlooptijd blijft meestal beperkt en als wij onverhoopt langer uitlopen dan wordt vaak de volgende patiënt gebeld om te vragen of ze later kunnen komen. Of andersom bellen wij of iemand misschien eerder kan komen als er een plekje vrij valt als een patiënt zich bijvoorbeeld ziek meldt.  Deze patiënt kwam voor de eerste keer en heeft zoals ik ook ronduit toegeef te lang moeten wachten door een onvoorziene lange behandeling bij de vorige patiënt.De opmerking over de gebitsreiniging die versneld afgehandeld zou zijn. De periode tussen de laatste gebitsreiniging bij zijn vorige tandarts en  de eerste gebitsreiniging bij ons was 47 dagen. Dit is dus véél korter dan gebruikelijk en dat de gebitsreiniging dus minder bewerkelijk was is dan ook volstrekt  logisch. Het is totaal niet mijn werkwijze om behandelingen versneld af te werken. Mocht dat wel zo zijn, dan had deze heer ook niet zo lang hoeven te wachten….Jammer dat het zo gelopen is.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Schols, R.P.J.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.