Tandarts Schols, R.P.J.

Tandarts

Deze zorgverlener heeft te weinig waarderingen.

Waardering over Schols, R.P.J., Tandartsenpraktijk Tandartspraktijk R.P.J. Schols - Geleen op 30 november 2012

Ik vind hem een egocentrische en onvriendelijke man met weinig invoelingvermogen. Hij liet een mevrouw met de afspraak ná mij zónder overleg voor. Zijn reactie op mijn protest: "het is mijn praktijk en ik bepaal wie er behandeld wordt!" en hij stoof er vandoor. Door mijn verontwaardiging en boosheid hierover is mijn behandeling niet door gegaan en hij heeft me hier later over opgebeld. Hij gaf aan dat die vrouw er al een tijdje zat, hij wist dat ze zo klaar was en ik niet lang gewacht heb dus hij snapte mijn boosheid niet. Ik zei dat als hij bovenstaande even uitgelegd had, er niets aan de hand was geweest. Het gaat er mij om dat hij mij geeneens aangekeken heeft toen hij zei dat het hij bepaalt wie er aan de beurt is: dit is m.i. geen overleg plegen! Hij beaamde dit en gaf aan het als een leermoment voor hem te zien. Maar mijn vertrouwen in hem is weg en daarom ga ik nu naar een andere tandarts die m.i. respectvoller met zijn patiënten omgaat.

Reactie van/namens Schols, R.P.J.

In deze casus was de patiënt die voor mocht gaan een half uur voor de klagende patiënt al aanwezig en was bekend dat ze binnen 5 minuten klaar zou zijn. Om de wachttijd niet verder te laten oplopen heb ik haar als eerste behandeld. Klaagster heeft, door het “voorlaten” van de langer (!) wachtende patiënt, minder dan 10 minuten moeten wachten. Daarnaast is het niet ongebruikelijk dat patiënten die eerder aanwezig zijn ook eerder behandeld worden.Met haar is later ook nog telefonisch contact opgenomen en is de situatie uitgelegd en heb ik mijn excuus aangeboden.Het is mij niet duidelijk waarom ik als egocentrisch en onvriendelijk wordt beschouwd. Persoonlijk heb ik geen voordeel aan de volgorde van behandeling. Ik probeer alle patiënten te goeder trouw te behandelen. Mevrouw had over de volgorde van behandeling in discussie willen gaan, maar ik zal in mijn praktijk toch de regie moeten houden om iedereen naar beste weten en kunnen tevreden te stellen. Ik had op deze manier ook meer tijd voor deze mevrouw.  Helaas heeft zij dit anders beleefd en was er geen gezonde basis meer voor een ontspannen behandelrelatie. Mijn telefonisch toelichting naderhand bleek onvoldoende en ook de wachttijd van haar man ( zie waardering 23 november) zal hebben bijgedragen aan haar zeer gespannen houding.Klaagster is over haar vorige tandarts en ook over mij ontevreden. Daarom is het ook goed dat ze weer een andere tandarts gezocht heeft. Hopelijk is ze nu wel op haar plek en wel tevreden. Ik heb haar alle goeds gewenst.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Schols, R.P.J.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.