Waardering over Spaans, M., Tandartsenpraktijk Dental Clinics Apeldoorn - Apeldoorn op 13 september 2011

Voor het eerst sinds zeker 16 jaar weer naar de tandarts vanwege een gat in mijn snijtand. Doodsbang maar goed, een gaatje gaat niet vanzelf dicht. Donkere wachtruimte met boorgeluiden...brrr. Hoort erbij, dacht ik en ik heb een krantje gelezen. Eenmaal in de stoel dacht ik dood te gaan, het haakje bleef vastzitten achter een ondertand. Tandarts was heel relaxed en wel een beetje gehaast maar niet ongeduldig of geirriteerd door mijn ietwat overdreven panische reactie. Hij stelde mij met een paar woorden gerust: Het valt mee, alleen twee gaatjes, dat gaan we onder verdoving repareren. Eerst maar een schoonmaakbeurt (om mij te laten wennen aan die apparaten in mijn mond denk ik). Gaatjes komen later. Daarna dubbel gevoel. Aan de ene kant blij dat ik ben gegaan. Aan de andere kant zit ik nu nog met dat gat in mijn snijtand waar ik best last van heb.Zit er steeds aan te prutsen met mijn tong en ben bang dat het weer gaat ontsteken. Volgende week dus de eerste schoonmaakbeurt en daarna hoop ik snel op het vullen van de gaatjes. Algemene indruk was dus ok, een vrolijke man die ook weet wat hij doet, daar hou ik wel van. Mocht je een angsthaas zijn zoals ik dan kan ik hem zeker aanbevelen. Verwacht geen psychologisch consult, hij is een tandarts. Voor een goed gesprek moet je bij een ander zijn, want daar is simpelweg geen tijd voor. Voor mij werkte deze snelle aanpak in ieder geval wel. Het hielp mij om te relativeren.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Spaans, M.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.