Waardering over Leenarts, J.A.F., Ziekenhuis HMC Antoniushove - Leidschendam op 18 oktober 2018

2.4
  • Blaaskanker

Mijn man is overleden op 28 augustus aan uitgezaaide blaaskanker. Hij had in 2008 voor het eerst blaaskanker pT1 graad 3 en bleef onder controle. In 2008 werd er adequaat gehandeld, nu, in 2018 totaal niet. Mijn man werd afgescheept met een antibioticum, Tamsulosine (voor de prostaat) en weer een antibioticum. Ik moest smeken om een CT-scan. 'Nou mevrouw, als u dat zo graag wilt' was het antwoord. De uitslag vond de uroloog niet zo duidelijk. Met de verdikte lymfeklieren wist hij geen raad. Toen mijn man vroeg of hij zich zorgen moest maken, was het antwoord: 'neen'. Een MRI-scan moest duidelijkheid geven. De uitslag was rampzalig: de tumor was door de blaaswand heen gegroeid richting de endeldarm en de prostaat en er waren vele metastasen. De lymfeklieren disfunctioneerden. De (veel te laat) geplande TURT-operatie en het nemen van biopten van de prostaat hoefden niet meer. Soms twijfelde ik of dokter Leenarts wel een arts was. Hij keek ook niet goed naar de ziektegeschiedenis van mijn man, hij zag niet dat mijn man óók 2 keer hooggradige blaaskanker had gehad. Daar moest ik hem op wijzen. Maar een excuusbrief heb ik niet gekregen!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Leenarts, J.A.F.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.