Waardering over Liem, D.L., Ziekenhuis Spijkenisse Medisch Centrum - Spijkenisse op 21 februari 2019

1.0
  • Urologie

Na 15 min uitloop werden mijn vader en ik geholpen door dr. Liem. Mijn vader is 72 en spreekt geen Nederlands, daarom was ik aanwezig. Het eerste wat dr. Liem zegt "waarom spreekt hij geen Nederlands, hij woont al zo lang hier". Ten eerste is dit absoluut niet relevant voor het consult, en gaat dit dr. Liem niks aan. Ten tweede, als je op 60 jarige leeftijd een vreemde taal moet leren is dit nogal een uitdaging, dat zou een specialist moeten snappen.De diagnostische test die dr Liem voorstelde vond mijn vader erg eng. Dr liem heeft deze angst absoluut niet besproken en vond dat mijn vader het maar moet doen omdat andere patienten dit ook doen! Hij illustreerde niet hoe de test zou verlopen, waardoor mijn vader (en ik!) hier geen goed beeld bij hadden. Toen kwam de 2e zorgvraag aan bod. Een erectiestoornis waarbij dr. Liem meteen zei "hoort erbij" zonder bijvoorbeeld andere geneesmiddelen tegen erectiestoornissen in overweging te nemen of überhaupt te benoemen dat deze er zijn. Ik heb oprecht nog nooit zo het gevoel gehad dat er op mij neer wordt gekeken, als vandaag. De arts heeft het probleem en de angst van de patient niet serieus genomen en was absoluut onaangenaam. Ook bij vragen over hoe de test zou verlopen wilde hij hier geen uitleg over geven.

Bent u of werkt u voor Liem, D.L.? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.