Waardering over Vylder, A.A.M. de, Ziekenhuis Jeroen Bosch Ziekenhuis - 's-Hertogenbosch op 12 januari 2017

8.8
  • Plasbuisvernauwing
  • Urologie

Ik (56 jaar) heb sinds 35 jaar een terugkerende vernauwing van de plasbuis (recidief urethrastrictuur). Ik ben hier 4 keer aan geopereerd middels een Sachse-ingreep. De letterlijke opluchting was steeds van korte duur. De afgelopen jaren moest ik me tweemaal daags katheteriseren. Bovendien had ik zeer regelmatig blaasontstekingen en moest ik zeer frequent, ook s nachts, naar de w.c., soms te laat en soms tevergeefs. Als 'ultimum remedium' ben ik door het CWZ verwezen naar dr. de Vylder in Den Bosch. Begin november ben ik door haar geopereerd en is mijn plasbuis 'gereconstrueerd' met behulp van mijn wangslijmvlies. Het is resultaat is verbluffend. Na wat begrijpelijke 'opstartproblemen' kan ik voor het eerst in zeer veel jaren weer probleemloos plassen zonder katheteriseren. In de periode tussen de eerste afspraak in april 2016 en de operatie in november heb ik geregeld telefonisch contact gehad waarin mijn vragen adequaat werden beantwoord. Bovendien is er bij de planning van stoppen met katheriseren, het maken van foto's en de datum van de operatie rekening gehouden met mijn wensen. Al met al is de kwaliteit van mijn leven er behoorlijk op vooruit gegaan.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Vylder, A.A.M. de? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.