Waardering over Windt, F. van der, Ziekenhuis Tergooi, locatie Hilversum - Hilversum op 10 oktober 2019

• Prostaatvergroting
  • Urologie

Leeftijd 67 jaarVanaf 55-jarige leeftijd langzame stijging PSA (tussen 7 en 19). 2019 waren de klachten (vaak plassen, nadruppelen) van dien aard dat ingegrepen moest worden. Oorzaak: forse vergroting van de prostaat: 125cc. Zelf heb ik via internet alle behandelingsmethoden vergeleken. Conclusie: behandeling met de Thuliumlaser (ook geschikt voor het verwijderen van overtollig weefsel bij forse prostaten) zou wel eens de beste methode kunnen zijn. Deze laser werd gebruikt in het Tergooi ziekenhuis in Hilversum/Blaricum. Dit ziekenhuis stond ook zeer goed aangeschreven (test Elsevier). Als deskundige bij uitstek werd genoemd Dr. F. van der Windt. Ik had al enkele lovende kritieken over deze arts gelezen. 7 juni 2019 werd de operatie met de Thuliumlaser uitgevoerd door Dr. van der Windt. Ik kon de operatie volgen op een monitor. Dr. van der Windt hield mij tijdens de operatie regelmatig op de hoogte van de vorderingen. Na de operatie(1,5 uur) werd een blaaskatheter geplaatst die de volgende dag werd verwijderd. 8 juni was ik weer thuis. Na enkele dagen al was het resultaat verbluffend: stevige straal, geen nadruppelen, geen pijn. Het contact met Dr. van der Windt heb ik - ook aan den lijve - ervaren als kundig, open en plezierig.

Reactie van/namens Ziekenhuis Tergooi, locatie Hilversum - Hilversum

geplaatst op 11 oktober 2019

Wij sturen uw waardering door naar Florijn van der Windt, uroloog; hartelijk dank voor het plaatsen van uw reactie. Het is goed te lezen dat alle aspecten van uw behandeling zo positief gewaardeerd worden en dat het resultaat naar wens is. ^IRM

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Windt, F. van der? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.