Waardering over Debets-van de Kuit, J.M., Verloskundepraktijk Verloskundigepraktijk Natuurlijk bij Jeanny - Heerlen op 24 augustus 2016

• Zwangerschap

Tijdens de zwangerschap van ons eerste kindje waren we onder begeleiding van een andere verloskundige en zijn we uiteindelijk overgedragen aan het ziekenhuis voor een inleiding. Hoewel we absoluut geen negatieve gevoelens hebben overgehouden aan deze ervaring wilden we bij ons tweede kindje een wat persoonlijkere benadering. Een vriendin van mij was door Jeanny begeleid en na het horen van haar ervaringen maakte wij ook de keuze voor Jeanny. N.a.v. mijn eerste bevalling had h...et ziekenhuis het advies uitgesproken om de tweede keer ook poliklinisch te bevallen en dit was in eerste instantie ook het plan. Maar des te verder de zwangerschap zich ontwikkelde, des te meer onze idealen en plannen werden bijgesteld. O.a. door een cursus hypnobirthing, maar vooral door de gesprekken met Jeanny, waarin ze je objectief informeert over de mogelijkheden en eventuele risico's waar je je onzeker over voelt. Rond de 30 weken hadden we besloten om thuis in een bevalbad ons kindje te verwelkomen. Met 41 weken kwamen we met zorgvragen in het ziekenhuis terecht. Helaas nam het ziekenhuis niet genoegen met het slechts beantwoorden van onze zorgvragen maar wilden zij mij overnemen voor de bevalling. We zaten in een driehoek tussen onze eigen idealen.... een gynaecoloog die druk op mij uit oefende en onze twijfels over wat nu het beste was voor ons kindje. Juist op dit moment was Jeanny een rots in de branding voor ons. Voor haar een hele lastige positie, maar ze durft deze te nemen en heeft ons geweldig bijgestaan en het voor ons mogelijk gemaakt om de juiste beslissing te nemen. Uiteindelijk is ons zoontje Jake thuis in bad geboren. Zonder Jeanny was dit waarschijnlijk niet gelukt. Jeanny is een schat en leeft voor haar vak. Wij zijn zo blij dat zij onze verloskundige is.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Debets-van de Kuit, J.M.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.