Waardering over Boermans, P.A.M.M., Ziekenhuis Gesloten: MC Zuiderzee - Lelystad op 8 maart 2018

8.2
  • MS
  • Neurologie

Het is een beetje lastig om op de onderdelen een waardering te geven, mijn ervaring gaat niet over een bezoek, maar over de geweldige inspanningen die drs. Boermans heeft gedaan om voor mijn ziekte (PPMS)  medicijnen (Ocrevus) beschikbaar te kunnen krijgen. Uit onderzoek blijkt dat het medicijn de progressie van de MS kan stop zetten/vertragen. Er is wereldwijd geen ander medicijn met effect bij PPMS. Het middel werd wel -al jaren- in Amerika en Zwitserland gebruikt, maar  Europa bleef achter. En plotseling -begin 2018- werd het medicijn door de Europese Commissie voor de behandeling van PPMS goedgekeurd! Natuurlijk wilde ik zo snel mogelijk beginnen, elke dag later is een dag achteruitgang. Maar in Nederland was de behandeling pas per 1 maart 2018 beschikbaar. En ik wilde de behandeling natuurlijk zo vroeg en snel mogelijk. En dat is met heel dank aan mijn Neuroloog (de heer Tans) en de heer Boermans gelukt . Via de heer Tans hoorde ik dat de heer  Boermans door roeien en ruiten is gegaan om te zorgen dat het middel voor mijn behandeling in MC Lelystad beschikbaar kwam. Drs. Boermans heeft intensief overlegd met de distributeur (Roche) en gezorgd dat het medicijn voor mijn intraveneuze toediening in Ziekenhuis Lelystad beschikbaar kwam. Dankzij de heer Boermans en de heer Tans was ik de 1e met Ocrevus behandelde PPMSpatiënt in Nederland en wellicht zelfs in Europa. De heer Boermans en de heer Tans  hebben de behandeling op zo kort mogelijke termijn weten te realiseren en mij met hun ongelooflijke inspanning en inzet  weer het geloof gegeven dat morgen net zo goed kan zijn als vandaag. En dat is  minimaal een 9 waard!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Boermans, P.A.M.M.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.