Naar de navigatie Naar de inhoud

Een positief gesprek

Geplaatst op 24 april 2014 door - 3605 keer bekeken

Foto Een positief gesprek

Ik ben zojuist op huisbezoek geweest bij een klant die huishoudelijke zorg van Opella ontvangt. Op Zorgkaartnederland had mevrouw een reactie achter gelaten waarin zij aangaf dat ze in het afgelopen jaar meerdere gezichten had gehad in het huishouden. Hier was zij niet tevreden over. Mevrouw had aangegeven dat we contact met haar hierover mochten opnemen. Reden genoeg voor mij om even bij mevrouw langs te gaan.

Tijdens mijn bezoek gaf mevrouw aan dat zij erg nerveus werd van die verschillende gezichten. Daarnaast vertelde ze in het gesprek dat ze het erg belangrijk vindt dat de hulp op tijd komt en de spullen opzij zet met het stofzuigen. Dit omdat zij dit zelf niet meer kan. Het was een positief gesprek. We hebben kunnen afspreken met de planning van Opella dat wanneer haar vaste hulp niet kan, er iemand komt die voor mevrouw ook bekend is. Daarnaast heb ik met mevrouw afgesproken dat we over vier weken weer telefonisch contact hebben om te kijken hoe het er dan voorstaat.

Mevrouw vond het fijn dat ik met haar kwam praten en dat haar " klacht" serieus werd genomen. Ik vond het fijn dat ik mevrouw het gevoel heb kunnen geven dat we haar ontevredenheid echt serieus nemen.

Ik vind het prettiger als klanten tegen mij vertellen wat ze niet fijn vinden. Of wat ze juist wel waarderen. Gewoon als ik bij ze aan het werk ben. In het begin moest ik er dan ook best aan wennen dat klanten hun reacties op Zorgkaartnederland vermelden. Toch vind ik het een goed initiatief.

Transparanter dan dit kunnen we als zorgdienstverlener niet zijn. Dit geeft ons hele praktische suggesties voor het vasthouden of verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening. Nu bijvoorbeeld kwamen er hele concrete tips uit voor de planners, maar ook voor mijn eigen team. Elke waardering is waardevol en helpt ons om de zorg- en dienstverlening nog beter te maken.

 

Patricia van Slijpe, meewerkend voorvrouw

Opella is de zorgdienstverlener op de zuidelijke Veluwe. Opella werkt in de gemeenten Ede, Renkum, Renswoude, Rhenen, Veenendaal en Wageningen. Iedereen, jong of ouder, kan bij de 2.300 medewerkers en 1.000 vrijwilligers terecht voor diensten op het gebied van zorg, welzijn en wonen. Van verzorging en verpleging, tot behandeling en maatschappelijke dienstverlening. Eigentijdse zorg en services, middenin de samenleving. Opella zorgt ervoor!

 

 


Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter

Nog geen reacties geplaatst


Laat een reactie achter

Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.