Een positief gesprek
Geplaatst op 24 april 2014 door Patricia van Slijpe - 3605 keer bekeken
Ik ben zojuist op huisbezoek geweest bij een klant die huishoudelijke zorg van Opella ontvangt. Op Zorgkaartnederland had mevrouw een reactie achter gelaten waarin zij aangaf dat ze in het afgelopen jaar meerdere gezichten had gehad in het huishouden. Hier was zij niet tevreden over. Mevrouw had aangegeven dat we contact met haar hierover mochten opnemen. Reden genoeg voor mij om even bij mevrouw langs te gaan.
Mevrouw vond het fijn dat ik met haar kwam praten en dat haar " klacht" serieus werd genomen. Ik vond het fijn dat ik mevrouw het gevoel heb kunnen geven dat we haar ontevredenheid echt serieus nemen.
Ik vind het prettiger als klanten tegen mij vertellen wat ze niet fijn vinden. Of wat ze juist wel waarderen. Gewoon als ik bij ze aan het werk ben. In het begin moest ik er dan ook best aan wennen dat klanten hun reacties op Zorgkaartnederland vermelden. Toch vind ik het een goed initiatief.
Transparanter dan dit kunnen we als zorgdienstverlener niet zijn. Dit geeft ons hele praktische suggesties voor het vasthouden of verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening. Nu bijvoorbeeld kwamen er hele concrete tips uit voor de planners, maar ook voor mijn eigen team. Elke waardering is waardevol en helpt ons om de zorg- en dienstverlening nog beter te maken.
Patricia van Slijpe, meewerkend voorvrouw
Opella is de zorgdienstverlener op de zuidelijke Veluwe. Opella werkt in de gemeenten Ede, Renkum, Renswoude, Rhenen, Veenendaal en Wageningen. Iedereen, jong of ouder, kan bij de 2.300 medewerkers en 1.000 vrijwilligers terecht voor diensten op het gebied van zorg, welzijn en wonen. Van verzorging en verpleging, tot behandeling en maatschappelijke dienstverlening. Eigentijdse zorg en services, middenin de samenleving. Opella zorgt ervoor!
Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter
Nog geen reacties geplaatst
Laat een reactie achter
Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.