Naar de navigatie Naar de inhoud

Blogs over ZorgkaartNederland - pagina 10

Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg

100 artikelen

Blog ZorgkaartNederland: vragen en antwoorden

ZorgkaartNederland: vragen en antwoorden

15 januari 2016 Medewerker Patiëntenfederatie Nederland

Soms krijgen wij bij Patiëntenfederatie Nederland vragen en opmerkingen over het nut, het doel en de werkwijze van ZorgkaartNederland.

Blog Uw mening over de zorg werd in 2015 steeds belangrijker

Uw mening over de zorg werd in 2015 steeds belangrijker

23 december 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Wat Nederlanders van hun dokter, tandarts, ziekenhuis of verpleeghuis vinden, werd in 2015 steeds relevanter. Steeds meer organisaties in de zorg benutten de ervaring van patiënten. In 2015 kwam de teller te staan op 225 organisaties die de waarderingen van ZorgkaartNederland.nl actief gebruiken. ZorgkaartNederland.nl is de grootste waarderingssite van de zorg, en is een initiatief van Patiëntenfederatie NPCF. Steeds meer mensen deelden in 2015 hun ervaring op ZorgkaartNederland.nl. Inmiddels komen er maandelijks ruim 9000 bij.

Blog Ook de dokter heeft nu zijn eigen Zorgkaart-platform

Ook de dokter heeft nu zijn eigen Zorgkaart-platform

7 december 2015 Redactie ZorgkaartNederland

De patiënt heeft ZorgkaartNederland.nl al lang gevonden. In vijf jaar tijd heeft onze website zich ontwikkeld tot de grootste en meest betrouwbare waarderingssite voor de zorg. Maandelijks laten vele duizenden patiënten weten hoe hun bezoek aan dokter, ziekenhuis of andere zorgverlener verliep. Het merendeel van de waarderingen is positief: alle beroepsgroepen krijgen gemiddeld een ruime voldoende van de patiënt.

Blog Kom je nog eens terug?

Kom je nog eens terug?

2 december 2015 Redactie ZorgkaartNederland

‘Kom je nog eens terug?’ Deze vraag krijgt Anita Schoone (48 jaar), interviewer voor ZorgkaartNederland, regelmatig te horen als zij waarderingen verzamelt bij bewoners van verpleeg-en verzorgingshuizen. In deze blog legt Anita uit hoe het is om interviewer te zijn en welke situaties zij als interviewer tegenkomt.

Blog "Ik wil meer gezien en gehoord worden"

"Ik wil meer gezien en gehoord worden"

11 november 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Op 9 december is het weer zover: dan reikt ZorgkaartNederland de patiëntvriendelijkheidsprijs 2015 uit. In aanloop naar de uitreiking laten we wekelijks een zorginstelling of patiënt aan het woord over patiëntvriendelijkheid. Want wat is dat eigenlijk? En waarin uit patiëntvriendelijkheid zich?

Blog Verpleeg- en verzorgingshuizen nog beter te vergelijken op ZorgkaartNederland

Verpleeg- en verzorgingshuizen nog beter te vergelijken op ZorgkaartNederland

9 november 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Wie op zoek is naar een verpleeg- en verzorgingshuis, thuiszorg- of kraamzorg kan vanaf donderdag 4 november nog beter terecht op ZorgkaartNederland.nl. Cliëntervaringen in de vorm van waarderingen waren al beschikbaar. Maar vanaf dan is op ZorgkaartNederland ook aanvullende keuze-informatie beschikbaar per verpleeg- en verzorgingshuis, thuiszorg- of kraamzorgorganisatie. Bijvoorbeeld of het mogelijk is dat de gezonde partner mee verhuist, in welke zorg de instelling gespecialiseerd is en op welke doelgroep de organisatie zich richt. Dit maakt het voor toekomstige cliënten (en eventueel hun naasten) gemakkelijk om te kijken of hun wensen bij de mogelijkheden van het huis of de organisatie passen.

Blog “Patiëntvriendelijkheid begint thuis”

“Patiëntvriendelijkheid begint thuis”

4 november 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Op 9 december is het weer zover: dan reikt ZorgkaartNederland de patiëntvriendelijkheidsprijs 2015 uit. In aanloop naar de uitreiking laten we wekelijks een zorginstelling of patiënt aan het woord over patiëntvriendelijkheid. Want wat is dat eigenlijk? En waarin uit patiëntvriendelijkheid zich?

Blog Vriendelijkheid vanuit mijn oogpunt

Vriendelijkheid vanuit mijn oogpunt

30 oktober 2015 Dianda Veldman

Voor mij was patiëntvriendelijkheid altijd zoiets als 'het nakomen van afspraken', 'vriendelijk personeel' en 'een duidelijke uitleg over de behandeling'. Maar mijn persoonlijke voorkeuren spelen ook een belangrijke rol. Daar kwam ik laatst achter door een afspraak bij de oogarts.

Blog "Reik mij alternatieven aan"

"Reik mij alternatieven aan"

28 oktober 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Op 9 december is het weer zover: dan reikt ZorgkaartNederland de patiëntvriendelijkheidsprijs 2015 uit. In aanloop naar de uitreiking laten we wekelijks een zorginstelling of patiënt aan het woord over patiëntvriendelijkheid. Want wat is dat eigenlijk? En waarin uit patiëntvriendelijkheid zich?

Blog "Bij ons is niemand een nummer"

"Bij ons is niemand een nummer"

22 oktober 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Op 9 december is het weer zover: dan reikt ZorgkaartNederland de patiëntvriendelijkheidsprijs 2015 uit. In aanloop naar de uitreiking laten we wekelijks een zorginstelling of patiënt aan het woord over patiëntvriendelijkheid. Want wat is dat eigenlijk? En waarin uit patiëntvriendelijkheid zich?