Naar de navigatie Naar de inhoud

Feiten en cijfers

In onderstaande artikelen vindt u feiten en cijfers over de zorg en ZorgkaartNederland.

209 artikelen

Artikel Maak kans op een plek in de ZorgkaartNederland Top 2022!

Maak kans op een plek in de ZorgkaartNederland Top 2022!

16 mei 2022 Redactie ZorgkaartNederland

Voor de vierde keer reikt ZorgkaartNederland begin december de ZorgkaartNederland Top uit. Vijf sectoren dingen mee naar een plek in de lijst met best gewaardeerde zorgorganisaties van 2022.

Artikel Psychische klachten door schildklieraandoeningen

Psychische klachten door schildklieraandoeningen

13 mei 2022 Redactie ZorgkaartNederland

De Week van de Schildklier is in aantocht! 19 tot en met 25 mei staat dit jaar in het teken van psychische klachten bij schildklieraandoeningen; een belangrijk onderwerp omdat de ene arts deze klachten beter (h)erkent dan een ander.

Artikel Een nieuw hoofdstuk voor ZorgkaartNederland

Een nieuw hoofdstuk voor ZorgkaartNederland

12 mei 2022 Redactie ZorgkaartNederland

De nieuwe homepage die vorige maand online kwam, markeerde de start van een nieuwe positionering van ZorgkaartNederland, een initiatief van Patiëntenfederatie Nederland.

Artikel De kracht van interview- en belteams: alles wat u nog niet wist over uw eigen zorgverlening

De kracht van interview- en belteams: alles wat u nog niet wist over uw eigen zorgverlening

26 april 2022 Redactie ZorgkaartNederland

Als zorginstelling wilt u zorg leveren die aansluit bij de wensen van uw patiënten en cliënten. Daarvoor is het belangrijk om inzichtelijk te krijgen wat zij van uw zorg vinden. Waarderingen delen patiënten en cliënten onder meer op ZorgkaartNederland. Het inzetten van een meetbureau is een slimme manier om op een geautomatiseerde manier een constante stroom patiëntervaringen voor ZorgkaartNederland te verzamelen én direct de zorgkwaliteit te meten. Zorggroep ENA haalt al 13 jaar waarderingen op door de inzet van interview- en belteams. Lees hun verhaal.

Artikel Poepproblemen hebben tal van gezondheidsoorzaken

Poepproblemen hebben tal van gezondheidsoorzaken

11 april 2022 Redactie ZorgkaartNederland

Op 13 april is het de Nationale Poepdag, een dag om de relatie tussen ontlasting en gezondheid te benadrukken. In dit kader analyseerden we de waarderingen die gegeven zijn voor zorg omtrent voeding, (verstoorde) ontlasting en bijkomende problematiek. Wat valt er op? Wat gaat er goed, en wat kan nog beter?

Artikel De zorgprofessional is eigenaar van goede zorgkwaliteit

De zorgprofessional is eigenaar van goede zorgkwaliteit

31 maart 2022 Redactie ZorgkaartNederland

De zorgteams van ZorgAccent zijn zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van zorg. Goede zorg geven is hún vak, zegt Willemien Bosman, kwaliteitsadviseur bij ZorgAccent. “Doordat de verantwoordelijkheid bij de teams zelf ligt, zijn zij ook meer gericht op resultaat, oftewel een goede zorgkwaliteit.”

Artikel Waardevolle informatie voor organisatieontwikkeling

Waardevolle informatie voor organisatieontwikkeling

17 maart 2022 Redactie ZorgkaartNederland

ZorgkaartNederland in de werkprocessen opnemen werkt het beste, zegt Ilse Janse-van Kollenburg, zorgconsulent en hospiceverpleegkundige bij Sint Annaklooster in Eindhoven. “Het is namelijk niet zomaar een website waar mensen hun ervaring delen, het is waardevolle informatie voor organisatieontwikkeling.”

Artikel Logopedie is waardevol in elke levensfase

Logopedie is waardevol in elke levensfase

3 maart 2022 Redactie ZorgkaartNederland

Op 6 maart 2022 is het de Europese Dag van de Logopedie, met als thema: een leven lang logopedie. In dit kader analyseerden we de waarderingen die gegeven zijn voor logopedisten en logopediepraktijken. Wat valt er op? Wat gaat er goed, en wat kan nog beter?

Artikel De 5 mooiste complimenten voor zorgverleners op Nationale Complimentendag

De 5 mooiste complimenten voor zorgverleners op Nationale Complimentendag

1 maart 2022 Redactie ZorgkaartNederland

Het maakt niet uit of je er eentje geeft of krijgt: een compliment heeft meteen een positief effect. Het is een kleine moeite maar een groot gebaar om waardering uit te spreken

Artikel Onze klanten zijn altijd het uitgangspunt

Onze klanten zijn altijd het uitgangspunt

15 februari 2022 Redactie ZorgkaartNederland

Voor bijna al ons klantwaarderingsonderzoek, gebruiken wij ZorgkaartNederland, vertelt Els van der Meer, beleidsadviseur bij zorgdienstverlener Opella. “De klanten zijn de reden van ons werk, dus wij willen graag hun zorgervaring horen.”