Veelgestelde vragen
Categorieën veelgestelde vragen:
Algemeen
Mijn zorgaanbieder staat niet op ZorgkaartNederland. Wat nu?
Je kan zelf een zorgaanbieder aanmelden via dit dit online formulier. De databankredactie van ZorgkaartNederland beoordeelt de aanmelding gemiddeld binnen vijf werkdagen. Je krijgt een bericht als de aanmelding is beoordeeld.
Soms vragen wij om extra informatie. Als de databankredactie de aanmelding goedkeurt, plaatsen wij de zorgverlener op de website. Vanaf dat moment kan iedereen deze zorgverlener waarderen met cijfers en een toelichting.
Mijn ziekenhuis, kliniek of verpleeghuis staat niet op ZorgkaartNederland. Wat nu?
Staat jouw ziekenhuis, kliniek, verpleeghuis of andere zorginstelling niet op ZorgkaartNederland? Deze kan je aanmelden via dit formulier.
Ik heb een klacht over mijn arts of andere zorgverlener. Wat kan ik doen?
Je kan geen klacht over jouw zorgaanbieder indienen bij ZorgkaartNederland.
Dit kan wel direct bij de zorgverlener zelf, of bij de zorgorganisatie.
Iedere zorginstelling heeft een klachtenprocedure. Daarnaast zijn er onafhankelijke klachtencommissies of geschillencommissies. Op de website van de Rijksoverheid staat meer informatie.
Over jouw waardering
Waarom kan ik bij de waardering aangeven voor welke aandoening of behandeling ik de zorgaanbieder heb bezocht?
Deze informatie maakt jouw waardering nog waardevoller. Patiënten met dezelfde aandoening kunnen jouw ervaring lezen en dit als inspiratie gebruiken. Artsen, ziekenhuizen en verpleeghuizen kunnen jouw ervaring gebruiken om de zorg rond een specifieke behandeling of aandoening te verbeteren.
Wat betekent het groene vinkje ‘geverifieerd’ of ‘interview’?
Op ZorgkaartNederland staan waarderingen met het groene vinkje ‘geverifieerd’ of ‘interview’. We weten dan zeker dat de inzender van deze waardering of mantelzorger bij deze zorgaanbieder is of is geweest.
Is mijn waardering anoniem?
Alle waarderingen worden anoniem op de website geplaatst. Jouw gegevens zijn alleen bekend bij de redactie van ZorgkaartNederland. We gebruiken jouw gegevens om je een bericht te sturen. Lees meer over hoe wij met jouw gegevens omgaan in de privacyverklaring.
Over jouw privacy
Ik kan alleen een waardering insturen als ik mijn e-mailadres invul. Waar gebruiken jullie mijn e-mailadres voor?
Wij gebruiken jouw e-mailadres om:
- een bevestiging te sturen
- te laten weten dat je waardering is geplaatst
- contact op te nemen als we een vraag hebben over jouw waardering
- om te controleren of het e-mailadres niet te vaak is gebruikt om een waardering in te sturen - je te informeren over een eventueel contactverzoek
Jouw e-mailadres komt nooit op ZorgkaartNederland en wordt nooit zonder toestemming aan derden doorgegeven. Lees meer over hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens in de privacyverklaring.
Waarom moet ik mijn telefoonnummer invullen?
Dit is een extra beveiligingsstap. Wij hebben een sms-authenticatie toegevoegd bij het insturen van waarderingen. Dat is om de veiligheid en betrouwbaarheid van ZorgkaartNederland te vergroten. Je bevestigt jouw waardering dus niet alleen via e-mail, maar ook via sms.
Je kunt jouw waardering insturen zoals je ons gewend bent. Bevestig je waardering via e-mail. Daarna volgt een extra stap waar we je 06-nummer vragen. Wacht na het bevestigen van je 06-nummer altijd net zolang totdat je een sms-code op je telefoon hebt ontvangen.
Jouw telefoonnummer komt nooit op ZorgkaartNederland en wordt nooit zonder toestemming aan derden doorgegeven. Lees meer over hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens in de privacyverklaring.
Hoe kom ik erachter welke gegevens over mij geregistreerd staan bij ZorgkaartNederland?
Stuur een e-mail aan redactie@zorgkaartnederland.nl
De redactie vertelt je welke persoonsgegevens in ons systeem zijn opgeslagen.
Krijgt mijn zorgaanbieder een seintje als ik een waardering heb ingestuurd?
Soms. Dit gebeurt alleen als de zorgaanbieder een pakket van ZorgkaartNederland heeft. Er komt dan een melding dat er een nieuwe waardering is. Daar staat nooit een naam of afzender bij.
De waardering is anoniem, waardoor de zorgaanbieder niet kan weten dat jij een waardering heeft geplaatst.