Hoe werkt ZorgkaartNederland?

Op ZorgkaartNederland kunt u wettelijk erkende zorgverleners en instellingen als ziekenhuizen en zorgcentra vinden en waarderen. Kijk voor een compleet overzicht op de lijst met beroepsgroepen en de lijst met zorgorganisaties. Met uw waardering helpt u anderen om hun zorgaanbieder te kiezen. Ook voor zorgaanbieders is uw waardering nuttig. Zij lezen waarover u tevreden bent en wat nog beter kan. 

Waarderen, een kleine moeite

Het kost niet veel tijd om uw arts, ziekenhuis of fysiotherapeut te waarderen. Via ‘schrijf een waardering’ in de menubalk, vindt u uw zorgaanbieder snel. Op het waarderingsformulier geeft u cijfers en beschrijft u kort uw ervaring. Vooral met uw toelichting helpt u anderen bij hun keuze. Een goede vraag hierbij is: waarom zou ik deze zorgaanbieder juist wel of niet aanbevelen?
Als u uw waardering heeft verzonden, ontvangt u een bevestigingsmail. Om zeker te weten dat de waardering van u afkomstig is, vragen we u op de bevestigingslink in dit mailtje te klikken.

Onze onafhankelijke redactie leest alle waarderingen en keurt ze goed, als ze voldoen aan onze gedragscode en onze technische controles doorstaan. De redactie controleert op e-mailadres en IP-adres. Deze twee adressen gebruikt zij om na te gaan of één persoon meerdere waarderingen geeft over één consult of zorgaanbieder. Of dat het een zorgverlener betreft die zichzelf waardeert. Zo houden we de website betrouwbaar. Zeker 90 procent van de ingezonden waarderingen keurt de redactie goed. Binnen vijf werkdagen staan goedgekeurde waarderingen op ZorgkaartNederland.

Deze infographic laat stap voor stap zien wat er met uw waardering gebeurt als u deze heeft ingestuurd. Of bekijk onderstaande animatie over de werkwijze van de redactie van ZorgkaartNederland: 

De website is niet bestemd voor het openbaar escaleren van behandeltrajecten. Dit ter bescherming van de privacy van de patiënt én zorgverlener. In geval van een lopend dispuut met uw zorgverlener en/of een aanmerkelijke klacht met betrekking tot uw behandeling, verwijzen wij u graag naar de relevante instanties of het Nationale Zorgnummer. Met deze uitgangspunten hopen wij voor alle betrokkenen een objectief en betrouwbaar referentieplatform te kunnen bieden met betrekking tot consumentenervaringen in de gezondheidszorg.

Voorbeelden toelichting waarderingen

‘Ik ben nu vier jaar patiënt bij deze arts. Het is een vriendelijke man die goed luistert en daarna pas zijn oordeel geeft. Dat was bij andere artsen weleens anders! Ook bij thuisbezoek gaf hij meteen de juiste diagnose waardoor de klachten snel verholpen waren. Zeer tevreden.’

‘Het lijkt wel of een heleboel medewerkers niet weten wat voor medicijnen ik krijg. Ik moet zelf aangeven op welke manier ik de medicijnen in moet nemen, want zelf lijken ze het niet te weten. Als ik heel benauwd ben of niet lekker ben, zien ze dat wel, maar ze doen hier niets mee. Ze schrijven het op in de map, maar dat is het dan.’

‘Oma werd drie weken uitstekend en vooral liefdevol verzorgd. Ondanks werkdruk had men aandacht voor oma en de familie. De familie werd door artsen en de verpleging uitstekend voorzien van informatie.’

Partners van ZorgkaartNederland