Hoe werkt ZorgkaartNederland?

Op ZorgkaartNederland kunt u erkende en BIG-geregistreerde zorgverleners en instellingen als ziekenhuizen en zorgcentra vinden en waarderen. Met uw waardering helpt u anderen om hun zorgaanbieder te kiezen. Ook voor zorgaanbieders is uw waardering nuttig. Zij lezen waarover u tevreden bent en wat nog beter kan. 

> Kijk voor een compleet overzicht op de lijst met beroepsgroepen en de lijst met zorgorganisaties.

Waarderen, een kleine moeite

Het kost niet veel tijd om uw arts, ziekenhuis of fysiotherapeut te waarderen. Via ‘schrijf een waardering’ in de menubalk vindt u uw zorgaanbieder snel. Op het waarderingsformulier geeft u cijfers en beschrijft u kort uw ervaring. Vooral met uw toelichting helpt u anderen bij hun keuze. Een goede vraag hierbij is: waarom zou ik deze zorgaanbieder wel of juist niet aanbevelen?
Als u uw waardering heeft verzonden, ontvangt u een bevestigingsmail. Om zeker te weten dat de waardering van u afkomstig is, vragen we u op de bevestigingslink in dit mailtje te klikken. In de mail vindt u onderaan ook een wijzigingsknop.

Onze onafhankelijke redactie controleert alle waarderingen voordat ze online worden geplaatst. In principe komen alleen de waarderingen die voldoen aan onze gedragscode online te staan. Het systeem voert controles uit op onder andere e-mailadres en IP-adres om oneigenlijk gebruik te voorkomen. 90 procent van de ingezonden waarderingen wordt in één keer goedgekeurd. Binnen maximaal vijf werkdagen staan goedgekeurde waarderingen op ZorgkaartNederland.

Deze infographic laat stap voor stap zien wat er met uw waardering gebeurt als u deze heeft ingestuurd. Of bekijk onderstaande animatie over de werkwijze van de redactie van ZorgkaartNederland: 

Ernstige klacht?

ZorgkaartNederland is een veilige omgeving voor patiënten en zorgaanbieders. Wij plaatsen daarom geen waarderingen die als doel hebben om in het openbaar een zorgverlener zwart te maken of een klacht hoger laten oplopen. Zo beschermen wij de privacy van de patiënt en de zorgaanbieder. Als u in conflict bent met uw zorgverlener of als u een ernstige klacht heeft over uw behandeling, verwijzen wij u graag naar instanties die u verder kunnen helpen. U kunt ook het Nationale Zorgnummer bellen.

Partners van ZorgkaartNederland