Naar de navigatie Naar de inhoud

Blogs van Redactie ZorgkaartNederland over Kwaliteit van de zorg - pagina 3

Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg

26 artikelen

Blog “Patiëntvriendelijkheid begint thuis”

“Patiëntvriendelijkheid begint thuis”

4 november 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Op 9 december is het weer zover: dan reikt ZorgkaartNederland de patiëntvriendelijkheidsprijs 2015 uit. In aanloop naar de uitreiking laten we wekelijks een zorginstelling of patiënt aan het woord over patiëntvriendelijkheid. Want wat is dat eigenlijk? En waarin uit patiëntvriendelijkheid zich?

Blog "Reik mij alternatieven aan"

"Reik mij alternatieven aan"

28 oktober 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Op 9 december is het weer zover: dan reikt ZorgkaartNederland de patiëntvriendelijkheidsprijs 2015 uit. In aanloop naar de uitreiking laten we wekelijks een zorginstelling of patiënt aan het woord over patiëntvriendelijkheid. Want wat is dat eigenlijk? En waarin uit patiëntvriendelijkheid zich?

Blog "Bij ons is niemand een nummer"

"Bij ons is niemand een nummer"

22 oktober 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Op 9 december is het weer zover: dan reikt ZorgkaartNederland de patiëntvriendelijkheidsprijs 2015 uit. In aanloop naar de uitreiking laten we wekelijks een zorginstelling of patiënt aan het woord over patiëntvriendelijkheid. Want wat is dat eigenlijk? En waarin uit patiëntvriendelijkheid zich?

Blog Help fouten voorkomen - Tips van de...huisarts

Help fouten voorkomen - Tips van de...huisarts

19 oktober 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Niemand zit te wachten op onnodige fouten. Zeker niet in de zorg, omdat dit verregaande gevolgen kan hebben. Maar hoe zorgen artsen, fysiotherapeuten en specialisten ervoor dat u bij hen in veilige handen bent? En hoe kunt u zelf helpen fouten te voorkomen? In deze blogserie laten zorgverleners zien wat zij doen aan veilige zorg, en geven zij tips hoe u daarbij kunt helpen. Deze keer aan het woord Math. Strijbos, huisarts in huisartsenpraktijk Dierdonk, te Helmond. Hij vindt vooral goede communicatie onderling en met patiënten erg belangrijk.

Blog Help fouten voorkomen - Tips van de...verpleegkundige

Help fouten voorkomen - Tips van de...verpleegkundige

15 oktober 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Niemand zit te wachten op onnodige fouten. Zeker niet in de zorg, omdat dit verregaande gevolgen kan hebben. Maar hoe zorgen artsen, fysiotherapeuten en specialisten ervoor dat u bij hen in veilige handen bent? En hoe kunt u zelf helpen fouten te voorkomen? In deze blogserie laten zorgverleners zien wat zij doen aan veilige zorg, en geven zij tips hoe u daarbij kunt helpen.

Blog Help fouten voorkomen - Tips van de...anesthesioloog

Help fouten voorkomen - Tips van de...anesthesioloog

28 september 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Niemand zit te wachten op onnodige fouten. Zeker niet in de zorg, omdat dit verregaande gevolgen kan hebben. Maar hoe zorgen artsen, fysiotherapeuten en specialisten ervoor dat u bij hen in veilige handen bent? En hoe kunt u zelf helpen fouten te voorkomen? In deze blogserie laten zorgverleners zien wat zij doen aan veilige zorg, en geven zij tips hoe u daarbij kunt helpen. Deze keer aan het woord Jan Klein, anesthesioloog, medisch adviseur bij Achmea en sinds kort ook hoogleraar Patiënt Safety Engineering aan de TU Delft.