Feiten en cijfers - pagina 6
In onderstaande artikelen vindt u feiten en cijfers over de zorg en ZorgkaartNederland.
252 artikelen
De zorgprofessional is eigenaar van goede zorgkwaliteit
31 maart 2022 Redactie ZorgkaartNederland
De zorgteams van ZorgAccent zijn zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van zorg. Goede zorg geven is hún vak, zegt Willemien Bosman, kwaliteitsadviseur bij ZorgAccent. “Doordat de verantwoordelijkheid bij de teams zelf ligt, zijn zij ook meer gericht op resultaat, oftewel een goede zorgkwaliteit.”
Waardevolle informatie voor organisatieontwikkeling
17 maart 2022 Redactie ZorgkaartNederland
ZorgkaartNederland in de werkprocessen opnemen werkt het beste, zegt Ilse Janse-van Kollenburg, zorgconsulent en hospiceverpleegkundige bij Sint Annaklooster in Eindhoven. “Het is namelijk niet zomaar een website waar mensen hun ervaring delen, het is waardevolle informatie voor organisatieontwikkeling.”
Logopedie is waardevol in elke levensfase
3 maart 2022 Redactie ZorgkaartNederland
Op 6 maart 2022 is het de Europese Dag van de Logopedie, met als thema: een leven lang logopedie. In dit kader analyseerden we de waarderingen die gegeven zijn voor logopedisten en logopediepraktijken. Wat valt er op? Wat gaat er goed, en wat kan nog beter?
De 5 mooiste complimenten voor zorgverleners op Nationale Complimentendag
1 maart 2022 Redactie ZorgkaartNederland
Het maakt niet uit of je er eentje geeft of krijgt: een compliment heeft meteen een positief effect. Het is een kleine moeite maar een groot gebaar om waardering uit te spreken
Onze klanten zijn altijd het uitgangspunt
15 februari 2022 Redactie ZorgkaartNederland
Voor bijna al ons klantwaarderingsonderzoek, gebruiken wij ZorgkaartNederland, vertelt Els van der Meer, beleidsadviseur bij zorgdienstverlener Opella. “De klanten zijn de reden van ons werk, dus wij willen graag hun zorgervaring horen.”
De ZorgkaartNederland-data van 2021
7 februari 2022 Redactie ZorgkaartNederland
2021 mag met recht een positief jaar genoemd worden blijkt uit data-analyse. Zo werden er ruim 190.000 waarderingen op ZorgkaartNederland geplaatst.
Extra inzicht in cliëntervaringen via ZorgkaartNederland
1 februari 2022 Redactie ZorgkaartNederland
ZorgkaartNederland fungeert als extra middel om inzicht te krijgen in de ervaringen van (oud)cliënten en hun mantelzorgers, zegt Nicole de Koster, adviseur marketing & communicatie bij zorgorganisatie Respect.
Altijd op weg naar beter
12 januari 2022 Redactie ZorgkaartNederland
Ook in 2022 werken we hard aan de doorontwikkeling van ZorgkaartNederland. Zo verbeteren we in het eerste kwartaal onder andere onze homepage en breiden we de mogelijkheden om geverifieerd patiëntervaringen te verzamelen verder uit.
ZorgkaartNederland Top 2021 ook online een feestje
8 december 2021 Redactie ZorgkaartNederland
Dinsdag 7 december maakte ZorgkaartNederland tijdens een online uitzending bekend, welke 50 zorginstellingen van hun cliënten dit jaar de hoogste waarderingen kregen. Ook online kan goede zorg prima gevierd worden, bleek.
Dit is de ZorgkaartNederland Top 2021
7 december 2021 Redactie ZorgkaartNederland
Op de eerste dinsdag van december viert ZorgkaartNederland traditiegetrouw de 10 best gewaardeerde zorginstellingen per zorgsector. Dit jaar niet in vier, maar in vijf sectoren. In dit bericht vindt u de best gewaardeerde zorginstellingen van 2021.