Naar de navigatie Naar de inhoud

Kansen benutten voor nog meer nuttige ervaringen

Geplaatst op 13 januari 2017 door - 3686 keer bekeken

Foto Kansen benutten voor nog meer nuttige ervaringen

In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Leonie Spruijt, marketing- en communicatieadviseur bij ZorgkaartNederland.

Een nieuw jaar is aangebroken, wederom een jaar vol ambities en doelstellingen. Het enthousiasmeert om opnieuw kansen en mogelijkheden te onderzoeken voor ZorgkaartNederland. Kansen en mogelijkheden om ZorgkaartNederland nóg groter te maken én daarmee bij te dragen aan transparantie in de zorg. Terugblikkend op 2016 hebben we veel bereikt.

10.000 ervaringen per maand

Zo is het aantal ervaringen op ZorgkaartNederland in 2016 gegroeid van 291.540 naar 398.309 ! Ervaringen die met recht ‘tellen’. Maandelijks staat de teller inmiddels op maar liefst 10.000 ervaringen. Een mooi resultaat en het bewijs dat steeds meer mensen ZorgkaartNederland niet alleen vinden, maar ook echt tot actie komen en hun ervaring delen.
Naast het aantal ervaringen op ZorgkaartNederland heb ik me het afgelopen jaar beziggehouden met een aantrekkelijke en sprekende ‘look & feel’ van ZorgkaartNederland. Iedere marketeer weet dat beeld meer zegt dan duizend woorden. En daarom hebben we een nieuw beeldmerk waarbij we gekozen hebben voor de menselijke ‘touch’, fotografie waarbij mens en specialist centraal staan. Het gaat om herkenning en beleving bij de patiënt, die wij graag helpen met keuzes maken in de zorg.

Keuze vergemakkelijken

Om ZorgkaartNederland nog verder te ontwikkelen, zullen we ons het aankomende jaar focussen op nog meer informatie over specifieke aandoeningen, het verbeteren van de vergelijkingshulpen en bijvoorbeeld persoonlijke profielpagina’s voor individuele zorgverleners. ‘Transparantie in de zorg’ is een containerbegrip en het is naar onze mening nog steeds niet het geval binnen de gezondheidszorg. ZorgkaartNederland zorgt in ieder geval voor de openheid door informatie beschikbaar te stellen om een keuze voor een zorgaanbieder te vergemakkelijken.
De naamsbekendheid hebben we afgelopen jaar vergroot door onder andere een radiocampagne te ontwikkelen en deze te ondersteunen via online kanalen. Dit heeft ons geholpen om mensen langzamerhand steeds meer te laten realiseren dat er keuzes mogelijk zijn en dat ervaringen van anderen helpen om anderen te helpen in hun zoektocht naar een passende zorgverlener.

Samen de zorg beter maken

Ook voor 2017 zullen we nog meer laten zien dat we bestaan en dat de zorgconsument de touwtjes in handen heeft om keuzes te maken voor de zorg die bij hun persoonlijke behoeften past. We zullen daarbij de samenwerking met andere partijen opzoeken om dit voor elkaar te krijgen. Samenwerking is hierbij van belang, omdat je samen sterk staat. Denk hierbij aan bijvoorbeeld: patiëntenorganisaties, branche-, beroeps- en belangenorganisaties. Tenslotte willen we allemaal  ‘samen de zorg beter maken’! Daar doen we het voor en dat motiveert mij enorm om ook dit jaar te streven naar nog meer naamsbekendheid en nog meer ervaringen op ZorgkaartNederland!


Ik wens iedereen een mooi en inspirerend 2017!



Er is 1 reactie geplaatst

J.M. Markus | 15 januari 2017

Helaas moet ik constateren, dat uw zorgkaart onvolledig is als het gaat om de waarderingen c.q. reviews. Alleen een waarderingscijfer bij een huisarts zegt mij niets. Ik wil weten waar dit cijfer op is gebaseerd. Het waarom. Dit kan je bij de beoordeling aangeven, maar dit wordt niet openbaar gemaakt. Dit zou best kunnen door aan te geven door aan te geven dat de gegevens ( naam en e-mail adres) van de beoordelaar bij jullie bekend is. Als twee gegevens onvoldoende zijn, dat zou ik het bezwaar vinden als daar adres, telefoonnummer en geboortedatum bij komt. Mits ik maar anoniem blijf voor de buitenwereld. U reactie zie ik graag tegemoet.

Reactie ZorgkaartNederland

Dank u voor uw reactie. We zijn het helemaal met u eens over het belang van het 'waarom' van een reactie. Daarom vragen wij de beoordelaars ook om een toelichting te geven op de cijfers. Die toelichting plaatsen wij uiteraard ook op onze website. We vragen de beoordelaars ook om naam en e-mailadres. Dat doen we in de eerste plaats om oneigenlijk gebruik tegen te gaan. In sommige gevallen proberen we behandelaar en beoordelaar ook met elkaar in contact te brengen. Dat doen we natuurlijk alleen als de beoordelaar toestemming geeft. En de gegevens van de beoordelaar blijven uiteraard altijd verborgen voor de buitenwereld.


Laat een reactie achter

Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.