Naar de navigatie Naar de inhoud

Wat is uw ervaring met de zorg?

Geplaatst op 14 juni 2016 door - 8149 keer bekeken

Foto Wat is uw ervaring met de zorg?

Uw ervaring met zorg is belangrijk; om te leren van elkaar en de zorg te verbeteren. Als grootste ervaringssite in de zorg zijn we ons hiervan zeer bewust. We zijn daarom benieuwd naar úw verhaal. Wat was voor u reden om een waardering te plaatsen over uw huisarts, ziekenhuis of behandeling? Wat ging goed of wat kon juist beter? Deel ook uw ervaring. In dit blog leest u alvast een aantal ervaringen van medewerkers van Patiëntenfederatie NPCF.

"Trots op mijn kroon"

Dianda Veldman plaatste een waardering over haar nieuwe tandarts. "Mijn oude tandarts is overgenomen door een grote tandheelkundige praktijk met meerdere tandartsen. Bij deze praktijk had ik al twee tandartsen bezocht en daar was ik niet zo enthousiast over. Maar de laatste keer had ik wél een heel positieve ervaring."

"Vanwege een afgebroken kies bezocht ik de betreffende tandartspraktijk, op een zaterdag (fijn dat je in het weekend kunt afspreken). De woensdag daarna kon ik 's avonds terecht voor een kroon. De tandarts deed het fantastisch. Ik kreeg vooraf een offerte. En de behandeling ging gesmeerd en pijnloos. Alle handelingen werden keurig uitgelegd. Binnen twee uur kon ik met een prachtige kroon naar huis."

"Het klinkt misschien een beetje gek, maar ik ben trots op mijn kroon. Hij ziet er heel natuurlijk uit. Het is niet mijn eerste kroon, dus ik weet hoe dat kan verschillen. Kortom, ik plaatste mijn waardering om te laten zien dat deze tandarts zeer kundig, efficiënt en plezierig is."

"Betrokkenheid waardeer ik"

De longarts kreeg van Marc Scheurkogel een waardering door zijn persoonlijke aanpak.
"De afgelopen anderhalf jaar heeft mijn longarts het functioneren van mijn longen uitgebreid onderzocht. Elk onderzoek legde hij vooraf uitvoerig en in duidelijke taal uit en hij nam me overal in mee."

"Wat ik erg fijn vond, is dat me niets werd opgedrongen. De keuze was telkens aan mij. Ik bepaalde of een onderzoek wel of niet werd gedaan. Ik mocht altijd weigeren; ook als er (op papier) nog verbetering kon komen in mijn gezondheidstoestand."

"Wat de longarts betrof, ging het immers om mijn kwaliteit van leven. En hij besefte heel goed dat dit niet altijd wordt bereikt door te blijven behandelen. Het verbaasde me dan ook niet dat hij een half jaar later belde om te vragen hoe het ging. Mijn waardering op ZorgkaartNederland.nl is een compliment aan mijn longarts, want dit soort betrokkenheid waardeer ik."

"Was die brace wel nodig?"

Bij Leonie Spruijt gaf niet één zorgverlener, maar het hele ziekenhuis de doorslag om een waardering achter te laten. "Tijdens het sporten blesseerde ik mijn knie zodanig, dat ik bij de spoedeisende hulp belandde. De trauma-arts pakte de knie direct in met verband en ik mocht een aantal weken m’n knie niet buigen. Wat ik echt ideaal vond, was dat ik direct krukken meekreeg."

"Bij de vervolgafspraken viel het me op dat de informatieoverdracht tussen de trauma-arts en de orthopeed erg goed was. De orthopeed was goed op de hoogte van mijn situatie. Daarnaast vond ik het prettig dat het ziekenhuis voor elke afspraak een afspraakherinnering per sms stuurde met de looproute."

"Na een aantal weken kreeg ik een verstelbare kniebrace aangemeten bij de orthopeed om het herstel te bespoedigen. Die brace moest ik zelf betalen en die was best duur, terwijl ik de brace relatief kort gedragen heb. Achteraf vroeg ik me af of die kniebrace echt nodig was. Daarover had ik wat meer informatie willen hebben. Dat heb ik daarom ook meegegeven in mijn waardering; als tip voor het ziekenhuis en voor mensen die ook een brace krijgen."

"Excuus voor het wachten"

Maarten van Geel plaatste een waardering na een chirurgische ingreep aan zijn tenen in het ziekenhuis. "Er was een flinke wachttijd en ik was best gespannen. Wat ik goed vond, was dat de receptioniste om de twintig minuten langskwam. Ze vertelde hoelang de wachttijd was en wat de reden was. Ook bood zij excuus aan voor het ongemak. De chirurg bood ook nog eens zijn excuses aan."
 
"De behandeling verliep helemaal goed. Voor de ingreep legde de chirurg helder uit wat hij ging doen. En hij vroeg steeds of ik het begreep en of ik het eens was met de behandelstappen. Ik werd heel serieus behandeld. Dat wilde ik laten zien aan anderen door het plaatsen van een waardering."

"De chirurg belde daags na de ingreep ook nog om te vragen hoe het ging. En of ik het nodig achtte eerder dan de ingeplande vervolgafspraak langs te komen. Dat vond ik heel netjes. Ik heb daarom een positieve waardering voor de chirurg gegeven, al was het eigenlijk een waardering voor het hele team; van de chirurg tot aan de receptioniste."

Deel ook uw ervaring met de zorg!



Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter

Nog geen reacties geplaatst


Laat een reactie achter

Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.