Naar de navigatie Naar de inhoud

Blogs van Redactie ZorgkaartNederland over Praten met je dokter

Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg

5 artikelen

Blog Hoe de juiste zorgverlener het verschil kan maken

Hoe de juiste zorgverlener het verschil kan maken

16 april 2024 Redactie ZorgkaartNederland

Maya is nog maar 14 als ze begint met de pil. Want dat zou haar klachten oplossen. Na 3 pillen, 1 spiraal, 4 gynaecologen en 9 jaar gedoe heeft ze pas een oplossing. Hoe vind je een zorgverlener die bij je past? Lees haar ervaringen en tips:

Blog Adembenemende ervaringen in de zorg

Adembenemende ervaringen in de zorg

2 januari 2019 Redactie ZorgkaartNederland

‘Deel nu uw ervaring met de zorg’, staat er bovenaan deze website geschreven. Aan het begin van dit jaar 2019 staan er 658.305 ervaringen online. Dat grote aantal ervaringen biedt een schat aan informatie voor mensen die op zoek zijn naar een zorgverlener of instelling die het beste bij hun zorgvraag past.

Blog Opnemen van het gesprek met uw arts? Goed idee!

Opnemen van het gesprek met uw arts? Goed idee!

31 januari 2018 Redactie ZorgkaartNederland

Kent u dat gevoel, dat u na het consult bij uw arts niet meer precies weet wat is besproken? Of dat uw partner andere dingen heeft gehoord dan u zelf? Dat is niet gek. Uit onderzoek blijkt namelijk dat patiënten gemiddeld 30% onthouden van wat de arts vertelt.

Blog "Ik wil meer gezien en gehoord worden"

"Ik wil meer gezien en gehoord worden"

11 november 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Op 9 december is het weer zover: dan reikt ZorgkaartNederland de patiëntvriendelijkheidsprijs 2015 uit. In aanloop naar de uitreiking laten we wekelijks een zorginstelling of patiënt aan het woord over patiëntvriendelijkheid. Want wat is dat eigenlijk? En waarin uit patiëntvriendelijkheid zich?

Blog "Reik mij alternatieven aan"

"Reik mij alternatieven aan"

28 oktober 2015 Redactie ZorgkaartNederland

Op 9 december is het weer zover: dan reikt ZorgkaartNederland de patiëntvriendelijkheidsprijs 2015 uit. In aanloop naar de uitreiking laten we wekelijks een zorginstelling of patiënt aan het woord over patiëntvriendelijkheid. Want wat is dat eigenlijk? En waarin uit patiëntvriendelijkheid zich?