Naar de navigatie Naar de inhoud

Hoe beschrijf je een ervaring met een verpleeg- of verzorgingshuis waar anderen iets aan hebben?

Een goed geschreven waardering over een verpleeg- of verzorgingshuis op ZorgkaartNederland helpt zowel anderen bij het maken van een keuze als de zorg verbeteren. Denk bij het schrijven van een goede waardering aan de volgende zaken.

Wees opbouwend

Geef genoeg details om uw ervaring nuttig te maken voor andere (toekomstige) bewoners en hun mantelzorgers. Ook het personeel van de zorginstelling kan er dan belangrijke informatie uit halen. Als u niet tevreden bent, wat kan er dan worden verbeterd? Bent u met respect door de zorgverlener en medewerkers behandeld? Kwam de zorg overeen met uw verwachting? Waren bijvoorbeeld de huiskamer of slaapkamer schoon en prettig?

Wees in balans

Zelfs de beste organisaties kunnen fouten maken. Andersom hebben mindere organisaties juist ook goede kwaliteiten. Probeer dus te benoemen wat goed gaat en wat juist beter kan. Als u een slechte ervaring had, waren er goede onderdelen? En als het goed ging, zou er toch nog iets beter kunnen?

Wees eerlijk

Doe geen beschuldigingen die u niet kunt onderbouwen. Doe geen aannames over de motieven van mensen. Vertel over uw eigen ervaringen. Niet wat u van anderen heeft gehoord.

Wees Beschaafd

Probeer het niet persoonlijk te maken; de meeste zorgverleners en medewerkers van zorginstellingen doen hun uiterste best.

Ook een ervaring delen met de zorg?

Help mee met het verbeteren van de zorg in verpleeg- en verzorgingshuizen. Deel uw ervaring op ZorgkaartNederland en help anderen bij het maken van keuzes. Uw ervaring wordt echt gewaardeerd!

Deel nu een ervaring!

Er staan inmiddels meer dan 480.524 ervaringen online

Gerelateerde artikelen

Zoek, vind en waardeer uw verpleeg- of verzorgingshuis