Naar de navigatie Naar de inhoud
Helpcentrum Helpcentrum

Ontdek ZorgkaartNederland

6 redenen om ZorgkaartNederland te gebruiken

1. ZorgkaartNederland is de grootste onafhankelijke ervaringssite voor de zorg

Met gemiddeld 1 miljoen unieke bezoekers per maand is ZorgkaartNederland de grootste waarderingssite voor de zorg. Deze mensen zijn op zoek naar de zorg die het best aansluit bij hun specifieke situatie. Dus ook naar u.

Onze strategie - gericht op een hoge plek in de zoekresultaten van Google - draagt bij aan de zichtbaarheid van alle instellingen die op ZorgkaartNederland staan.

ZorgkaartNederland is een product van de Patiëntenfederatie Nederland en is daarmee volstrekt onafhankelijk en zonder winstoogmerk.

2. ZorgkaartNederland is een veilige omgeving

ZorgkaartNederland is een veilige omgeving voor patiënten én zorgaanbieders.
Voor veel patiënten is de drempel voor het indienen van een klacht of het aangaan van een gesprek met hun zorgverlener te hoog. Voor hen biedt ZorgkaartNederland een veilige omgeving om alsnog aan te geven wat er mis ging en wat beter kan.
Om ZorgkaartNederland ook voor zorgverleners een veilige omgeving te laten zijn, hanteren we een gedragscode voor het geven van waarderingen. Onze onafhankelijke redactie leest alle waarderingen en checkt of deze aan de gedragscode voldoen. De gedragscode waarborgt dat bij het geven van feedback de gangbare fatsoensnormen in acht worden genomen.
Ook vragen wij om een inhoudelijke toelichting op een cijfermatige waardering. Met een beheerpakket van ZorgkaartNederland heeft u ook de mogelijkheid om een contactverzoek te versturen naar de indiener van een waardering.

3. ZorgkaartNederland biedt betrouwbare informatie

Wetenschappelijk onderzoek van het Talma instituut (verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam), toont aan dat voor een betrouwbaar beeld van de zorg op ZorgkaartNederland slechts 9 waarderingen voor individuele zorgverleners nodig zijn. Zorginstellingen hebben maar 30 waarderingen nodig om betrouwbare conclusies te kunnen trekken over de kwaliteit van hun zorgverlening.

4. ZorgkaartNederland biedt realtime verbeterinformatie

Reguliere patiënttevredenheidsonderzoeken bieden belangrijke informatie maar nemen vaak veel tijd in beslag. Hun frequentie is te laag. Door de verplichte toelichting op de waardering op ZorgkaartNederland ontvangt u waardevolle aanvullende informatie.
Als uw patiënten de wachttijden te lang vinden, wilt u daar nu iets aan veranderen. Niet pas over een half jaar. Als uw patiënten overlast ondervinden door een verbouwing, dan wilt u die overlast nu beperken.
Door dagelijks de geplaatste waarderingen op ZorgkaartNederland te monitoren, bent u altijd op de hoogte of uw zorg voldoet aan de verwachtingen en kunt u eventueel uw dienstverlening aanpassen.

5. ZorgkaartNederland helpt u bij uw eigen profilering

Door actief met ZorgkaartNederland te werken toont u uw patiënten dat u graag wil weten hoe zij uw zorgverlening ervaren. U toont er mee aan open te staan voor feedback. Deze feedback is overigens meestal positief. Voor zorginstellingen is 85% van de waarderingen positief en voor individuele zorgverleners is dit zelf in 91% van de waarderingen het geval.
ZorgkaartNederland biedt u mogelijkheden om uw vermelding op ZorgkaartNederland te verrijken met de informatie die voor uw instelling relevant is, zoals specialismen, een unieke aanpak of keurmerken, maar ook praktische informatie zoals openingstijden en social media kanalen.

6. ZorgkaartNederland helpt u met het ophalen van waarderingen

Hoe meer waarderingen, hoe betrouwbaarder het beeld van de kwaliteit van uw zorgverlening. ZorgkaartNederland kan u op verschillende manieren helpen bij het ophalen van waarderingen.
Zo bieden we diverse gratis downloadable promotiematerialen, die u desgewenst van uw eigen foto’s kunt voorzien. Met onze buttons en widgets kunt u vanaf uw eigen website of social media rechtstreeks verwijzen naar uw profielpagina op ZorgkaartNederland.
Ons interviewteam kan op locatie worden ingezet om actief en onafhankelijk waarderingen op te halen bij uw patiënten of cliënten. Door het inzetten van het team bent u in staat om in één dag ca. 30 relevante waarderingen te verzamelen. Vanuit ons callcenter kunnen wij ook middels een belteam ervaringen ophalen.

 

Vragen of advies?

Het ZorgkaartNederland team helpt u graag verder. Waarover heeft u een vraag?

Pakket aanvragen

Bekijk de opties. Vragen? Onze adviseurs helpen u graag.

Mijn vermelding

De databank beheert de vermelding van zorgaanbieders. Zij kunnen u helpen bij wijzigingen.

U kunt zelf een locatie toevoegen

Mijn waarderingen

Ons redactieteam controleert of de waarderingen voldoen aan onze gedragsregels. Ook helpen zij u met uw vragen, opmerkingen en suggesties.

Op de hoogte blijven?

Wilt u net als ruim 4000 andere zorgaanbieders maandelijks geïnformeerd worden over de laatste ontwikkelingen en evenementen? Analyses, tips & tricks en ervaringsverhalen van andere gebruikers rechtstreeks in uw mailbox? Schrijf u dan nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief Op de Kaart.  

Meer artikelen over "Wie wat en waarom":

Adviesraden

Adviesraden

Onze twee adviesraden kijken kritisch mee.

Link naar artikel
Partners en Samenwerkingen

Partners en Samenwerkingen

ZorgkaartNederland werkt samen met diverse andere organisaties.

Link naar artikel
Waarom en voor wie?

Waarom en voor wie?

ZorgkaartNederland brengt patiënten én zorgaanbieders bij elkaar.

Link naar artikel
Alles over "Wie wat en waarom"