(Ont)stressen en opruimen

Geplaatst op 18 december 2018 door - 287 keer bekeken

Foto (Ont)stressen en opruimen

Gestresst zat ik in de trein en hoorde ik de conducteur zeggen dat er een seinstoring was. Even later hadden we ook nog een goederentrein voor ons zitten waardoor we langzamer moesten rijden. Stressen! Want om half 11 begint het gesprek met het patiëntenpanel in het ErasmusMC.

Ik had één van de panelleden aan de telefoon en zij bood mij een lift aan vanaf Utrecht CS. Ik kwam het station uit en ging op zoek naar iemand die zich zojuist had omschreven aan de telefoon. Ja, daar is ze! Snel stapte ik in en reden we richting Rotterdam. Precies om half 11 stapte we de vergaderzaal binnen waar de rest van het panel aanwezig was en de artsen al klaar zaten om vragen te beantwoorden. Zelf was ik nog aan het ontstressen. Maar de gespreksleider begon netjes met het gesprek en had alles onder controle. Dit was zo fijn! Wat kan je dan van te voren zitten stressen terwijl het achteraf dus helemaal niet nodig was.

Spraakverwarring

Voor een ander gesprek belde ik een panellid toen ik onderweg was. Opeens was er spraakverwarring en bleek dat zij onderweg was naar het UMC Utrecht in plaats van het UMC Groningen! Snel pakte ze een andere trein en kwam ze iets te laat op het gesprek maar kon ze gelukkig nog wel mee doen en haar vragen stellen.

Genietmomenten

Naast een paar stressmomentjes waren er heel veel genietmomenten bij Expertise in kaart! Bijvoorbeeld toen we na drie jaar de subsidie kregen om voor nog drie jaar kenniskaarten maken. Het publiceren van twee wetenschappelijke publicaties en internationale aandacht voor het project in Edinburgh en Wenen.
50ste kenniskaart

In de afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest om vervolgsubsidie te vinden om het project voort te zetten. Helaas is dit niet op tijd gelukt en moet ‘Expertise in kaart’ op pauze gezet worden. We hadden direct wel als doel gesteld voor onszelf om aan het einde van 2018 50 kenniskaarten online te hebben staan. Zou dit lukken? We hebben extra zitten jagen om informatie terug te krijgen van de centra en veel contact gehad met de patiëntenorganisaties. En opeens in het najaar kwam alles samen en werd er elke week een kenniskaart gepubliceerd. En toen was de 50ste kenniskaart een feit! Toen voelde ik me stiekem toch wel een beetje trots op wat we samen met patiënten en centra bereikt hebben in de afgelopen zes jaren. Van projectplan naar een website met 50 waardevolle kenniskaarten waar patiënten sneller de weg mee kunnen vinden naar het expertisecentrum. Zelf hebben de afgelopen jaren mij ook veel gebracht, met een koffer vol ervaring ga ik op zoek naar een volgende uitdaging!

Opruimen en afsluiten

Voor ons als projectmedewerkers stond de afgelopen week in teken van opruimen en afsluiten. Grappig om te zien wat je allemaal in kastjes en laadjes tegenkomt. Je ziet heel wat voorbij komen. Van de allereerste ideeën voor het ontwerp van de kenniskaart tot handleidingen waar patiëntenorganisaties zelf mee aan de slag kunnen om een kenniskaart te maken. Ik maak een selectie en telkens betrap ik me erop dat ik van een paar dingen geen afscheid kan nemen en in m’n tas stop om mee te nemen naar huis als goede herinnering!




Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter


  • Nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter


Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.

Velden met een * zijn verplicht

Partners van ZorgkaartNederland