Blogs over ZorgkaartNederland - pagina 3
Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg
100 artikelen
Vegetarische medicijnen
8 november 2022 Noks Nauta
Ja, u leest het goed. Voor mensen die vlees eten is dit onderwerp misschien niet interessant, maar voor vegetariërs, zoals ik, is dit een aandachtspunt waar de ziektekostenverzekeraar geen boodschap aan lijkt te hebben. Extra betalen dus. Hoe zit dat?
Geen bericht is niet altijd goed bericht
18 oktober 2022 Carine Besselink- Berendsen
Bij de nefroloog (=nierdokter) in het ziekenhuis op de polikliniek , waar ik kom voor mijn controle van mijn donornier, zeggen ze al lang: "Geen bericht is goed bericht!”
Begrijpt mijn zorgverlener mij als oudere patiënt wel?
7 oktober 2022 Noks Nauta
Recent bezocht ik mijn huisarts met het verzoek om mee te denken over een klacht die lastig behandelbaar is en veel beperkingen geeft. Ik was pas als nieuwe patiënt in deze praktijk gekomen, hij was pas kort als waarnemer in deze praktijk en ik vond hem wel erg jong ….
"Het doel is: de zorg beter maken."
8 november 2021 Redactie ZorgkaartNederland
Na ruim 11 jaar bereikte ZorgkaartNederland afgelopen jaar een bijzondere mijlpaal: 1 miljoen patiëntervaringen gedeeld. Maar hoe werkt dat nou, een ervaring delen? En waarom zou je dat doen? Team ZorgkaartNederland vertelt.
Website van het Jaar 2021
4 oktober 2021 Redactie ZorgkaartNederland
ZorgkaartNederland is bijzonder vereerd met de nominatie voor ‘Website van het Jaar’ in de categorie ‘Gezondheid’. Helpt u ons winnen?
Wachttijden ziekenhuizen en klinieken overzichtelijk bij elkaar
12 augustus 2021 Redactie ZorgkaartNederland
Vanaf 12 augustus ziet u op één pagina van alle ziekenhuizen en klinieken hoeveel dagen u moet wachten voordat u aan de beurt bent. Vindt u het belangrijk dat u snel terecht kunt? En kiest u graag uw ziekenhuis of kliniek daarop uit? Dan helpt deze informatie u kiezen.
"Al die specifieke informatie die voor jou van belang is - die bij elkaar brengen."
28 juni 2021 Redactie ZorgkaartNederland
Na ruim 11 jaar nadert ZorgkaartNederland een bijzondere mijlpaal: 1 miljoen patiëntervaringen gedeeld. What's next voor ZorgkaartNederland?
"De hoeveelheid waarderingen, dat geeft echt een betrouwbaar beeld".
22 juni 2021 Redactie ZorgkaartNederland
Na ruim 11 jaar nadert ZorgkaartNederland een bijzondere mijlpaal: 1 miljoen patiëntervaringen gedeeld. Al die feedback levert voor zorgaanbieders waardevolle informatie op over de kwaliteit van de geleverde zorg. Hoe dat werkt? Team ZorgkaartNederland vertelt.
ZorgkaartNederland en vereniging SPOT gaan samenwerking aan
11 juli 2019 Redactie ZorgkaartNederland
De eigenaar van ZorgkaartNederland, Patiëntenfederatie Nederland, gaat een samenwerking aan met vereniging SPOT. Met de samenwerking krijgen beide partijen meer inzicht in hoe cliënten de zorg waarderen. Deze ervaringen helpen cliënten een passende zorgaanbieder kiezen.
Ik vond de arts die óók kijkt naar wat mentaal goed is voor mij
8 januari 2019 Christel Verbogt
Als kind was ik klunzig en had ik vaak blessures. Kinderen zijn flexibel, werd er gezegd. Later werd dit de diagnose ‘hypermobiliteit’. De maagverlamming speelde op toen ik veertien was. Artsen dachten aan anorexia. Maar ik had ook pijn. Artsen namen mijn aandoeningen lang niet serieus.