Blogs over ZorgkaartNederland - pagina 9
Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg
100 artikelen
De ZorgkaartNederland Inspiratiedag voor de care was een succes
12 juli 2016 Redactie ZorgkaartNederland
De ZorgkaartNederland Inspiratiedag voor de care op 30 juni was weer een groot succes. Tijdens deze middag kwamen verschillende kwaliteits-, beleids- en communicatieprofessionals van verpleeg- en verzorgingshuizen en thuiszorgorganisaties bij elkaar om ervaringen met ZorgkaartNederland te delen. Kon u hier niet bij zijn of bent u wel geweest en benieuwd naar een samenvatting van de dag? Lees dan snel verder. We hebben een selectie gemaakt van de uitkomsten per thema. Ook vindt u de presentaties van de verschillende sprekers terug.
We moeten van die hooghartige bestuurdersmentaliteit af
5 juli 2016 Johan Carbo
Sprak onlangs een meisje dat stage liep in een verpleeghuis. ‘Weet u’, sprak het meisje onthutst , en ik vat haar woorden even kort samen – ‘Weet u, ik wilde etensresten in de pedaalemmer gooien en zag daarin tot mijn schrik medicijnen liggen. Ik liep er meteen mee naar één van de vaste verzorgers. Ze waren vergeten een bewoonster op tijd haar pilletjes te geven. Dus daarom maar de afvalbak. Alsof dit de gewoonste zaak van de wereld was. Of dit dan niet moest worden gemeld bij de overdracht? Nee hoor, dat hoefde allemaal niet. Geen haan die hier naar kraaide. Ik was met stomheid geslagen. Of ik maar zo vriendelijk wilde zijn over die pedaalemmer mijn mond te houden tijdens het verdere verloop van mijn stage. Wat doe je dan? Maar ik voel me wel medeplichtig’.
Wat is uw ervaring met de zorg?
14 juni 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Uw ervaring met zorg is belangrijk; om te leren van elkaar en de zorg te verbeteren. Als grootste ervaringssite in de zorg zijn we ons hiervan zeer bewust. We zijn daarom benieuwd naar úw verhaal. Wat was voor u reden om een waardering te plaatsen over uw huisarts, ziekenhuis of behandeling? Wat ging goed of wat kon juist beter? Deel ook uw ervaring. In dit blog leest u alvast een aantal ervaringen van medewerkers van Patiëntenfederatie NPCF.
"Tandheelkundigen moeten opener zijn over kosten"
13 juni 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Patiënten zouden vooraf graag meer duidelijkheid willen hebben over de kosten van een bezoek aan de tandarts of mondhygiëniste. Dat is een belangrijke conclusie van de meldactie Mondzorg, waarvan de Patiëntenfederatie NPCF afgelopen weekend de resultaten publiceerde.
Hoge cijfers voor longartsen op ZorgkaartNederland
29 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Mensen met longaandoeningen zijn over het algemeen zeer tevreden over hun behandelaars. Met name de vriendelijkheid van deze behandelaars zorgt voor hoge cijfers.
De ZorgkaartNederland Inspiratiedag voor de cure was een succes
26 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Donderdag 21 april 2016 vond voor de eerste keer de Inspiratiedag voor de cure plaats. Communicatie-, kwaliteits- en beleidsprofessionals binnen zorginstellingen deelden deze middag hun kennis en ervaringen over het gebruik van ZorgkaartNederland met elkaar én met ons.
De 10 beste zorgaanbieders, deel 3: 3 t/m 1
20 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Onlangs kon ZorgkaartNederland z’n 300.000e waardering verwelkomen. Om die mijlpaal extra aandacht te geven, gaan we in de komende weken de top-10 uit de doeken doen. Deze week eindigen we met de drie zorgaanbieders met gemiddeld de hoogste waardering.
De 10 beste zorgaanbieders, deel 2: 6 t/m 4
13 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Onlangs kon ZorgkaartNederland z’n 300.000e waardering verwelkomen. Om die mijlpaal extra aandacht te geven, gaan we in de komende weken de top-10 uit de doeken doen. Deze week gaan we verder met de nummers 6 tot en met 4 uit de lijst.
De 10 beste zorgaanbieders, deel 1: 10 t/m 7
6 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Onlangs kon ZorgkaartNederland z’n 300.000e review verwelkomen. Om die mijlpaal extra aandacht te geven, gaan we in de komende weken de top-10 beste zorgaanbieders uit de doeken doen. Deze week starten we met de nummers 10 tot en met 7 uit de lijst.
Bezoeker ZorgkaartNederland wil anderen helpen
25 maart 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Een groot deel van de bezoekers van ZorgkaartNederland schrijft waarderingen om anderen te helpen bij de keuze voor een goede zorgverlener. Bovendien vindt een ruime meerderheid van de bezoekers die waarderingen ook daadwerkelijk nuttig bij de keuze.