Naar de navigatie Naar de inhoud
Helpcentrum Helpcentrum

Ontdek ZorgkaartNederland

Hulp bij Kiezen

In 2009 is ZorgkaartNederland begonnen als initiatief van een grote uitgever, samen met de Patiëntenfederatie Nederland. Doel was om transparantie te creëren in de kwaliteit van de zorg in Nederland.
Inmiddels is ZorgkaartNederland niet meer weg te denken uit het zorglandschap. Een databank met ruim 60.000 zorglocaties, meer dan 1,5 miljoen gedeelde patiëntervaringen en maandelijks 1 miljoen bezoekers laten geen twijfel over nut en noodzaak van een onafhankelijk keuzeplatform voor de zorg. 

Kwaliteitsinformatie

Maar we blijven ons ontwikkelen. Naast de informatie van 1,5 miljoen patiëntervaringen is het de ambitie van ZorgkaartNederland om patiënten zo veel mogelijk andere kwaliteitsinformatie te bieden. 
We zijn voortdurend in gesprek met beroeps-, branche- en sectororganisaties en het Ministerie van VWS om ervoor te zorgen dat er meer kwaliteitsinformatie beschikbaar komt voor patiënten. Deze informatie willen we graag via ZorgkaartNederland ontsluiten, duiden en presenteren op zo'n manier dat deze ook voor patiënten begrijpelijk, inzichtelijk én bruikbaar is.

Wachttijden

Een mooi voorbeeld is de actuele informatie over wachttijden in ziekenhuizen en klinieken, belangrijke keuze-informatie voor patiënten. In nauwe samenwerking met de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) presenteren we de wachttijden in de medisch specialistische zorg. Deze informatie wordt maandelijks door tienduizenden patiënten, zorgverzekeraars én verwijzers geraadpleegd.

Keuzehulpen

Ook bieden we patiënten meer dan 35 keuzehulpen die samen met patiëntenorganisaties tot stand zijn gekomen. In deze keuzehulpen bieden we patiënten op basis van verschillende databases kwaliteitsinformatie, op die aspecten die voor die specifieke aandoening of behandeling én voor de patiënt zelf relevant zijn. Op die manier helpen we patiënten met hun keuze voor een passende zorgaanbieder.
Ook deze keuzehulpen worden maandelijks tienduizenden keren gebruikt.

Hulp bij Kiezen

Al deze informatie heeft maar één doel: patiënten helpen bij hun keuze voor de best passende zorgverlener. Onder het tabblad 'Hulp bij Kiezen' nemen we patiënten bij de hand in hun zoektocht. 
En intussen blijven we patiënten oproepen om hun ervaringen met de door hen gekozen zorg te delen, zodat zij anderen kunnen helpen bij hún keuze.

 

Meer weten over de missie van ZorgkaartNederland voor de toekomst?
De medewerkers vertellen het graag zelf. 

Vragen of advies?

Het ZorgkaartNederland team helpt u graag verder. Waarover heeft u een vraag?

Pakket aanvragen

Bekijk de opties. Vragen? Onze adviseurs helpen u graag.

Mijn vermelding

De databank beheert de vermelding van zorgaanbieders. Zij kunnen u helpen bij wijzigingen.

U kunt zelf een locatie toevoegen

Mijn waarderingen

Ons redactieteam controleert of de waarderingen voldoen aan onze gedragsregels. Ook helpen zij u met uw vragen, opmerkingen en suggesties.

Op de hoogte blijven?

Wilt u net als ruim 4000 andere zorgaanbieders maandelijks geïnformeerd worden over de laatste ontwikkelingen en evenementen? Analyses, tips & tricks en ervaringsverhalen van andere gebruikers rechtstreeks in uw mailbox? Schrijf u dan nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief Op de Kaart.  

Meer artikelen over "Hoe werken wij?":

Beleid oneigenlijke waarderingen

Beleid oneigenlijke waarderingen

De redactie van ZorgkaartNederland controleert streng op oneigenlijk gebruik.

Link naar artikel
Een veilige omgeving

Een veilige omgeving

ZorgkaartNederland wil een veilige omgeving zijn voor patiënt én zorgverlener.

Link naar artikel
Wat kan de redactie voor mij betekenen?

Wat kan de redactie voor mij betekenen?

ZorgkaartNederland heeft een aanspreekbare redactie.

Link naar artikel
Alles over "Hoe werken wij?"