Naar de navigatie Naar de inhoud

Wat kunt u als zorgaanbieder of zorgverlener met ZorgkaartNederland?

Mensen zoeken steeds vaker zelf een zorgaanbieder of zorgverlener die bij hen past. Ook als ze verwezen worden naar een zorgaanbieder, kijken zij vaak eerst naar de ervaringen van anderen. De ervaringen van andere patiënten met zorg helpen hen te kiezen.

ZorgkaartNederland helpt ook zorgaanbieders en zorgverleners:

  • De waarderingen geven inzicht in de wensen en behoeften van patiënten en vormen daarmee een belangrijke bron van verbeterinformatie.
  • ZorgkaartNederland biedt het meest complete overzicht van zorgaanbieders, per sector, specialisme of regio. Zo kunt u bij een verwijzing samen met uw patiënt een zorgaanbieder kiezen die bij hem of haar past.
  • Steeds meer patiënten vinden zorgaanbieders en zorgverleners op ZorgkaartNederland. U kunt uw organisatie, praktijk en specialismes extra onder de aandacht brengen met een speciale profielpagina.

Verzamel geverifieerde waarderingen met ZorgkaartNederland

Wilt u zelf patiënt- of cliëntervaringen meten via ZorgkaartNederland? Dat kan! Ook is het mogelijk om de PREM-uitvraag voor de wijkverpleging of medisch-specialistische zorg via ZorgkaartNederland uit te voeren. Daarvoor volgt u drie stappen:

  • Kies uw doelgroep
  • Kies uw kanaal
  • Kies uw meetbureau

Lees meer / naar de handleiding >

Haal het maximale uit ZorgkaartNederland met een beheerpakket

Steeds meer zorgaanbieders gebruiken ZorgkaartNederland actief om hun zorg te verbeteren. Elke ervaring biedt informatie over wat goed gaat en beter kan. Zorgaanbieders laten hiermee zien dat de ervaring van patiënten ertoe doen. Inmiddels maken meer dan 1000 zorgaanbieders actief gebruik van de informatie op ZorgkaartNederland met een zgn. beheerpakket.

ZorgkaartNederland heeft twee typen beheerpakketten:

 
Verzamel waarderingen van patiënten

Op basis van ervaringen van andere zorgorganisaties geven wij u graag tips voor het verzamelen van waarderingen. Hoe meer waarderingen, hoe beter het beeld van de ervaringen van uw patiënten en hoe representatiever de data die u kunt gebruiken ter verbetering van uw zorgaanbod.

 infographic november